"Du ska inte tro det blir sommar, ifall inte nån sätter fart"

visst känns det som sommaren är väldigt väldigt långt borta idag? Det är kallt och isande vindar. Har under senaste veckan mött solbrända människor som varit i Thailand och Australien. Dessa ser ut som hälsan själv.

Det för mig osökt in på ämnet hälsa. Vad gör jag för att förbättra min hälsa? Det gäller inte bara kostvanor och motion. Jag säger nej till saker som tar kraft från mig och som jag absolut inte har någon lust med. Dessa timmar som jag skulle ha varit på utan att jag ville, kan jag lägga på tid för att insupa energi. Valet ska vara lätt. Gör ingenting du inte vill. Lär dig och säga NEJ!

Energitjuvar, segråttor, bitterfittor - GO AWAY - i alla fall från mitt liv. Jag väljer människor som ger mig
- energi 
- ärlighet
- stabilitet
- lyhördhet
- generositet av sitt hjärta
- mat ...hahaha
- stöttning

Människor som inte vill ha mig i sitt liv kan även dessa göra ett val, istället för att snacka skit och inte repektera mig Jag har inte kommit till jorden som Moder Teresa men jag är jävligt nära ;-)

Varför kan inte människor lära sig och göra medvetna val? Eftersom livet ger kunskap och erfarenhet av att inte begå samma misstag gång på gång!






Kommentarer
Postat av: Tina i Falun

Hej mitt hjärta.



Måste bara skriva ett citat taget ur Falukuriren idag 090328:



"Apropå den ekonomiska krisen, så är jag mycket hellre fattig och frisk ochhar vänner som förgyller min dag, än en massa pengar, sjukdom och utan vänner"



Sen i denna tidiga timme en lördagmorron, har jag precis lyssnat på The Rose med Bette Midler på radion, och verkligen lyssnat på texten. Den gav till och med mig tårar i ögonen.



Kom ihåg: Ingen är värd att ta din energi, låt de bittra och "fega" gå sin egen väg.



Puss o Kram

2009-03-28 @ 07:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0