Mitt 2010



Jag fyllde 50 och firade det med en sjudundrande fest, massa trevliga människor. Glädje, livskvalitet och underbart.





VILKEN HEJARKLACK!



Tjejerna från Dansverkstan var suveräna i sin dansuppvisning.
Vilken bra start på året!



en 50-årspresent var en tripp till Stockholm



presenten blev en direktsändning i Let´s dance!
UNDERBAR KVÄLL!





Guldstänk i mars





Min 50-årspresent blev en resa till Fuerteventura



Det blåste friskt men solen sken på oss



Jag och Mollan drog till Globen och såg Lady Gaga - vilken stjärna.
Ett jävla drag på ren svenska!
♪ Ra Ra Raaa. Roma Ro Ma Ma. Ga Ga Ooh La La ♪



vi firade en 50-åring till, en härlig försommarkväll!



Konfirmation i Gideonsbergskyrkan



Det blev en tur till Grinda, äntligen Stockholms skärgård!



Vackra vyer på Grinda



en trevlig räkkryss på Mälaren



Vilket härligt gäng! En riktig toppenkväll!



Drog upp till Stockholm och premiären på "Allsång på Skansen"



Vilken toppenkväll vi hade!



Drog till Strömsholm och lyssnade på Winnerbäck, det var en magisk kväll.
Fett chill :))





En härlig sommarkväll på Circus med fina vänner



Sommaravslutning med Marknadsföreningen



En liten tripp till Trosa



Drog en tripp till Nora och åt lunch i en tågkupé. Den dagen regnade det massor!



Pridefestivalen



En mysig dag, fick tyvärr åka hem, migränen gick inte att hålla i schakt :-(



Mollan och jag tog ett par dagar i Riga



En skön och varm sommardag inne i det pittoreska Riga



vi hade det så himla mysigt!



Var och firade en 40-åring



Just Dance i Västerås - vilken höjdarkväll!
Det skålades friskt!
Betongkeps dagen därpå? Det kan ni fethaja :))



Tog en tripp till Uppsala och träffade mina godingar Lotta & Anna



Besök från Växjö, Mollys barndomskompis och min gamla vän.
Vi hade en mycket trevlig helg!



"man får inte roligare än vad man gör sig"


Besök av min från Frankrike av min älskade Eva


Fick input av Mia Törnblom


Kanelbullens dag med Eva



Yes We Can på Pluto
en trevlig kväll med skitbra musik




Modevisning med Gina Tricot på Kulturstiftelsen Arty




Lite annorlunda, lite speciellt men kul var det



mitt favoritcitat "det som inte dödar härdar"





Så kom det oväntade: "Så Mycket Bättre" ett TV-program som gick rakt in i mitt hjärta. Det var glädje, empati, underbart, suveräna tolkningaryou name it. VÄRLDSKLASS med andra ord. Tillsammans med trevligt sällskap var jag bänkad lördag efter lördag!

♪♪♪  
jag rimmar på från undergroundnivå
siktar mot toppen så långt jag kan nå
Åh jag, kommer in rullar hårt i stockholmsterräng
det är titeln jag vill åt jag är, jag är
♪♪♪ 

http://www.youtube.com/watch?v=X4c2xI4WGVE



Ditt fina leende gav oss massor av energi & kraft
Tack för alla fantastiska år vi haft

I våra hjärtan du alltid kommer finnas kvar
och där vi våra härliga minnen spar

Du gav oss kärlek, glädje och mod
Du var så vänlig och god

Dina fina ögon har slutits för gott
Du lugn & ro har fått

Via i frid älskade Make, Pappa och Morfar

(Lotta Kajving, 2010-12-13)


♥♥♥ Vila i frid min älskade pappa ♥♥♥

  • Min pappa somnade in 11 december 2010 efter många många års sjukdom. Det har varit en turbulent tid. I början när han försvann in i sjukdomen och var klar var den jobbigaste tiden. När han gick hemifrån och virrade bort sig, polisen fick hämta honom för han kom inte ihåg vägen hem. Sen försvann han mer och mer in i sjukdomen. De sista åren har han inte kommunicerat alls. Försök tänk efter hur det är och se en person som man älskar så mycket, sitta i rullstol, inte kan prata, ha blöjor och inte kan gå?

    Jag är tacksam för alla fina år vi fick tillsammans. Jag väljer och se alla goda stunder tillsammans, för de var många. Min pappa var så generös och godhjärtad, han var glad och hjälpsam. En underbar människa. ÄNTLIGEN har han fått ro och i mig infinner sig ett enormt lugn. Vila i frid min älskade älskade pappa!

    Glöm inte Alzheimer-forskningen 901119-8

    ****

    Jag var i Tanzania och hälsade på en vän 1988, mitt livs resa, han somnade in dagen efter min pappa. Jag är evigt tacksam att han bjöd ner mig till Tanzania. Dessa minnen bär jag med mig hela livet



    Gott Nytt År från Blåsbos parkeringshus

    *****



    Mitt 2010 har varit mycket mycket bra med det vill jag säga att jag är lättad att min pappa äntligen fick somna in. Han hade inget värdigt liv på sluten, att se honom sitta som ett kolli är värre än att han inte finns vid min sida längre. Min pappa har format mig mycketmed tankar och värderingar och det tackar jag honom för!

    Jag har fått nytt jobb, återigen :)
    fått in energigivare i mitt liv, friska fläktar som förgyller mitt liv!
    Min älskade unge ger mig kärlek, glädje och tacksamhet!
    Två saker som jag har kommit till skott med under året som jag har velat gjort länge. Jag fick äntligen uppleva Stockholms skärgård och gå på midnattsmässa på julafton i Domkyrkan.
    Det finns flera saker på min lista som jag vill göra.
    Senare delen på året har jag fått in ömhet och närhet. Jag tankar på :))

    Livet är inte lätt alla gånger, det ska gudarna veta.
    Jag har tränat i många år för att komma dit jag är idag.
    När en obehaglig reaktion infinner sig i kroppen, ta emot den och låt den vila där.
    Det gör ont i bland men det är en del av livet.

    ****
    mina motton:
    Våga älska
    Om någon betyder väldigt mycket för dig, SÄG DET
    jag försöker hela tiden att vara förlåtande
    stötta människor som du bryr dig om, du kan inte stötta alla
    ge lite extra av dig själv, så människor inte tar dig för givet
    överraska med ett sms, ett mail eller varför inte lite härliga tulpaner

    GE AV DIG SJÄLV OCH DU FÅR MASSOR TILLBAKA, för det är jag tacksam av alla ni som ger mig kraft och styrka!

    Nu kör vi på, 2011 är här!
    det blir vad vi gör det till!


Kommentarer
Postat av: Lena

Fantastiskt att få ta del av ditt 2010. Och jag ser fram emot att hänga på 2011, även om det är på distans...Kram till dej Lotta...

2011-01-16 @ 17:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0