Dräggmagnet nummer 1

Efter allt tentapluggande är det oerhört avkopplande med någon bok som jag inte behöver koppla till mina studier. Efter att ha läst Dave Pelzers alla böcker och då tänker jag speciellt på "Pojken som kallades det". Det är den värsta bok jag någonsin har läst. Jag tappade andan och det fullkomligt vände sig i magen på mig, jag var illamående. Tyvärr blir valet på böcker om människor som far illa. På bok rean köpte jag upp mig på några böcker. Igår föll valet på "När blodsbanden brister" en verklighetsskildring som har inträffat här i Sverige. Kvinnan möter en man, som visar sig ha alkoholproblem. När hon blir gravid visar han även ett aggressivt beteende i form av psykisk misshandel. De får en son tillsammans, de separerar m m. Tills kvinnan en dag får upp ögonen att hennes son blivit utsatt för incest. Det är en horribel bok, där hon hela tiden slåss med myndigheterna. Pappan har fortfarande umgängesrätt om en kontaktperson finns med. Pojken mår sämre och sämre. BUP, socialförvaltningen och poliser blir inblandade. Självklart när jag läser en sån här bok, knyter sig det i magen och jag kan inte andas. Det förekommer överallt det vet vi men varför denna enorma pappersexercis? Denna kvinnas kamp att lämna iväg sitt barn till pappan som utsätter sin son för incest. Samtidigt som hon är helt maktlös mot myndigheterna. Jag blir mållös när jag läser denna bok. Vad är det som händer i Sverige egentligen? Ska vi skydda brottslingarna?. Läs den här boken.

Starka kvinnor har tydligen vissa tendenser att dra till sig ostabila män. Mina vänner säger att jag är en dräggmagnet. De menar att det är bara drägg som dras till mig. De har konstaterat att det är underligt eftersom de anser att jag är ett kap. Jag kan inte skriva om alla drägg jag har stött på, tror inte bloggen räcker till det. Träffade Ante idag (en kursare) och berättade för honom att mina vänner ansåg de. Han sa att eftersom jag är så bra så vill dräggen att jag ska hjälpa dem. Tack för den fina kommentaren! Den tar jag till mig :-)

I dag har vi slitit som djur på Gina Tricot, det var öppet 10-17. Eftersom våra kunder bara består av kvinnor så tänker jag ofta. HERREGUD tjejer ta bort lite smink!! Ni är vackra, stiliga och strålar. Ta bort hälften av allt smink. Ni behöver inte de. Unga tjejer, sträck på er,  ni duger så himla bra som ni är!

Tre positiva ting som har hänt idag:
1) färska räkor
2) myskväll
3) påsk i sikte


Kommentarer
Postat av: A n d r e a

Hej vännen va bra du skriver. Hur kollar man hur många besökare man haft totalt. Kram å hörs snart

2007-04-29 @ 23:31:49
Postat av: Meryem

lotta! gjorde en egokoll på webben och såg att du skrivit så fint om mig. ville bara tacka och säga att jag fortsätter att läsa dig. kolla gärna min blogg ockå! /meryem

2007-06-11 @ 00:21:13
URL: http://meryemvoncan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0