Hon pryder väggarna i mitt sovrum

Molly hade studiedag och ville åka till mormor. Jag startade upp med att träffa Paola och Tommy på kåren. Ingen av oss är motiverade till att plugga nu. Tommy och jag vill komma igång med vår c-uppsats. Vi stack upp på second floor i bibblan. Tommy säger att jag sitter och fluktar på killar, GÖR JAG INTE ALLS :-) men ni vet de där med kvinnor, simultanförmåga. Plugga, skriva, spana, ringa det fixar jag samtidigt! Tog en lurre vid kåren. Idag var det många småttingar som slöt upp: Nettan, Alis, Måns, Paola, Tommy, Bodas, Lotta och så jag då men jag räknas inte som småtting. Alla tycker det är kul och slänga käft med mig, jag undrar varför :-) Bodas och Måns kom på någon idé att jag skulle öppna ett vandrarhem för yngre killar. Behöver jag säga att det skulle bli fullspäckat direkt *asg*. En jävla bra affärsidé i alla fall. Nåväl alla skrattade så de höll på att trilla av stolen.

I entrén på kåren hittade jag QX för mars månad. Måns Zelmerlöv utsedd till sexigast i Sverige och bland kvinnorna Jennifer Brown. När det gäller och göra en egen lista behöver jag vidga gluggarna och titta över hela världen. Min lista är 1) George Clooney och Patrik Dempsey (ååååå GUD tvinga mig inte och välja, *lägger handen för pannan*, 2) Michael Jordan, 3) Wesley Snipes, 4) Brad Pitt 5) Olof Mellberg. Av kvinnorna är det utan tvekan Marilyn Monroe. Hon tog hela världen med storm. Snygg, sexig och läcker. VILKEN KVINNA. Hennes skönhet blev hennes fall. Hela mitt sovrum pryds av henne på väggarna. Hon har verkligen DET.... om hon levde skulle hon väl förmodligen vara närmare 80. Tänk att vi aldrig fick veta!

"Tidigt på morgonen den 5 augusti 1962 avled Marilyn Monroe i sömnen efter en överdos av barbiturater. Hon avled i sitt hem på 12 305 Fifth Helena Drive i Los Angeles-stadsdelen Brentwood. Ingen vet riktigt säkert hur och varför dödsfallet skedde. Det finns teorier om mord knutet till familjen Kennedy, då John F. Kennedy precis hade avslutat en affär med Monroe. Vissa sådana teorier menar att exempelvis CIA eller FBI skulle ha "ordnat" Marilyns död för att undvika ett äventyrande av presidentämbetet. Marilyns död har gett upphov till omfattande mytbildning och spekulation. Under sitt utåt sett glamorösa liv var hon dock ofta olycklig och led av dåligt självförtroende. Vid tiden för sin död befann hon sig i en av sina depressionsperioder. Obducenten Thomas Noguchi menar att dödsfallet med största sannolikhet var självmord. Hon ligger begravd på Westwood Memorial Park i Los Angeles!

image6
The one and only!!!

image7                       image8
Ring, ring bara du slog en signal!!                             Detsamma gäller dig, lover boy!

Tre postiva ting som har hänt idag:
1) älskar folk som får mig att skratta
2) tredje tavlan med Marilyn
3) en bit pizza kvar i kylen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0