Jag VÄGRAR och bli bitter!

Vilken morgon!!!!! solen sken för fullt, tog en promme i vårsolen och filosoferade över livet. Hur kommer det sig att många människor i min ålder är så bittra? Jag generaliserar inte men jag ser symptomer. Vi har ett liv, så vitt vi vet! Vi människor har alltid val, vägra bli ett offer, ta tag i livet! Välj hur du vill tänka. Negativa tankar kan alltid omvändas till positiva tankar! Alla har vi något i ryggsäcken som har påverkat våra liv. Det kan vi inte skylla på hela livet. Läs Kay Pollacks "Att välja glädje" ett riktig hett boktips vill jag lova. Den går att läsa om och om igen... Jag bestämde mig när jag fyllde 40 att jag VÄGRAR och bli bitter. Det  kom en vändning då, jag separerade, jag började plugga (tog inte tjänstledigt utan sa upp mig efter 15 år på Stadium). Mina studier är  utvecklande. MItt liv är näringsrikt, allt jag gjorde innan jag skaffade familj kommer jag att göra igen, om inte mera. Bittra kommentarer som: "ska du börja plugga som är så gammal", "har du börjat plugga" HALLÅ svenska avundsjukan gör sig påmind.... Ska jag lägga mig på Hovdestalund och vänta på döden? FAN jag är mitt livet och mår SKITBRA på ren svenska.... jag är en kvinna i min bästa ålder, ett kap om jag får säga det själv OCH det får jag, för det är min blogg.... hehehe!!

Jag hade hugg imorse, Arne 81 år, jag träffade honom vid Domkyrkan, han frågade varför jag fortfarande var singel. Svaret blev att det finns ingen som uppfyller mina kriterier OOOOOOPS. Näväl, han berättade i alla fall att han var singel ,han hade separerat när han var 79 år. Det är att ha insikti i livet, det hade inte funkat med hans ex. Människor är aldrig för gamla att lämna ett dåligt förhållande.

Var på Varda o käkade med tjejerna, tyvärr ingen TV. jag kunde inte följa melodiefestivalen men  fick täta rapporter av Marianne. En liten sväng till Å blev det. Därefter raka spåret till den blåa månen. Undrar vilken åldergräns det var igår? Kändes som vissa var i Mollys ålder eller är det så att jag börjar bli gammal? Neeeeeeee så kan det inte vara :-) Trångt som fan... men härligt med lite ny musik i schlagerbaren men dessa låtar blir ändå gamla snart, nyhetens behag.

Sen är det de där med killar. Vissa killar verkar bara använda 10 % av sin hjärnhalva när  det gäller o prata. I alla fall en. Jag hälsade på honom. Fick till svar: Varför ska jag hälsa på dig? Finns ingen anledning och jag känner inte för att hälsa på dig! hmmmmm....... inget att lägga energi på men jag läser psykologi och är intresserad av människors beteenden. Nåväl, han har förmodligen fått för många bandybollar i huve *asg*. Mitt intresse för honom är zero. Såg inte min drömprins igår heller !!! Fick sååå fina komplimanger av Emilie igår :-) Puss och tack!

Tre positiva ting som hänt idag:
1) Arne 81 år
2) solen sken på förmiddagen
3) Emilies komplimanger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0