Rosetter, puffärmar - nu fattas bara axelvaddarna :-)

Slog på datorn imorse och kollade inlämningsuppgiften.. YIPPI.... mina första 3 poäng på c-nivå. Jag är lycklig och lyckligare blev jag när "bambinallen" loggade in. We made it :-) En UNDERBAR start på dagen. Träffade upp Tommy och Paola. Vi frågar oss hela tiden, vart finns motivationen? men som tur är verkar alla mdhare känna likadant. Fy f-n för kvantitativa delen!! Lurre i Rosen, alltså maten börjar bli sämre, den smakar knappt något. Nåväl efter lite pajkastning om det ena och det andra.....:-) så pluggade vi en liten stund. Avslutade med en fika på kåren med småttingarna.

Tog en repa på stan, det är fest på lördag med massa sjuka människor!! Behöver ha något nytt i klädväg. Kilade förbi Boomerang och pratade med Karro sen var det en kille där, "tror" han jobbar på någon krog men är inte säker :-) Kläder är ett stort intresse för både Karro och mig. Nu har inte vi "riktigt" samma storlek hon och jag. Sen är jag inte söt, har aldrig varit och kommer aldrig att bli det heller. Hon passar i puffärmar och rosetter men jag?? jag skulle se ut som en gräddbakelse. Jag kan sträcka mig till puffärmar men ALDRIG en rosett på min kropp förutom på underkläderna. Kommer axelvaddarna tillbaka då är jag på!! Efter en runda på stan konstaterade jag att det är rosetter, puffärmar, omlottoppar och omlottklänningar. Det ser ganska lika ut i varenda affär. Klänningen jag ville ha va slut och jag kör inte en Lena Ph och syr något.
  "ALLTING KLÄR EN SKÖNHET INGET MISSPRYDER EN FUL" är något uttryck, fattar i o f s inte vad det har med mig att göra :-) Jag erkänner självklart att jag har haft både axelvaddar och puffärm men knappast något med rosett. Bli inte avundsjuka på min frilla! Det var snyggt då, eller var det de? Korten är tagna i början på 90-talet!!!

Vid den tiden jobbade jag på Tekniska verken. Jag skulle iväg o klippa mig. Vaktmästaren stoppade mig och frågade vad jag skulle. Jag svarade att det var klippning på g. Då sa han allvarligt: VAD DU ÄN GÖR PERMANENTA DIG ALDRIG MER!   hepp!!

image12
Den här bjuder jag på, axelvaddar och permanentat hår!!!!

image13
Iklädd puffärmsklänning på en kryssning

Tre positiva ting som har hänt idag:
1) hela gruppen klarade första inlämningen
2) en dag mindre i skolan
3) DH i kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0