Alla kan inte älska alla

Många människor tänker att de vill vara omtyckt av alla men det går inte sörrni. Hur ska jag som person se till att alla gillar mig? Det blir inget äkta eller ärligt över mig då. Jag har saker människor retar sig på och det gör jag med andra människor oxå. Valet är ändå mitt om jag vill lägga energi på att reta mig på andra i stället för att jobba med och få en acceptans. Jag lägger över min energi på saker som jag inte kan påverka för det enda jag kan påverka är mitt eget beteende. Jag kan inte göra om andra människor. Sen finns det människor som agerar på ett speciellt sätt på grund av intre och yttre omständigheter. Vill dessa ändra på sig måste de ta valet själva. Det går inte och tvinga dem.

Människor borde rannsaka sig själva och göra en plus och minuslista över sina egenskaper och vara ärlig. Hur medveten är jag över mitt beteende? Jag har inte gjort någon lista men jag ska göra en plus och minuslista!! Samtidigt som jag vet att plussidan kommer vinna men minussidorna kan jag påverka. KATJING

Tre positiva saker idag:

1) räksmörgåsar
2) en bra dag på jobbet
3) myskväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0