Självkänsla & självförtroende

Jaha då var det dax att ge sig upp till Stockholm och gå på föreläsning med Mia Törnblom. Jag har sett henne på TV men att se henne live är tio gånger bättre vill jag lova. Hon är karismatisk, energifylld och har en stor portion humor. Hon tar upp vardagliga fenomen som förekommer bland alla oss människor, bra och tydliga exempel. Det hon nämnde var att de mest var högpresterarna som var där och vi som åkte är i alla fall de :-). Det är viktigt att höja sitt eget värde. Jag höjer mitt eget värde genom att jag tycker jag har en gjort en fantastisk prestation och ta examen i min ålder. Jag är skitstolt och sen vet jag att alltid retar det någon men det skiter jag i. För de är bara rena rama avundsjukan som träder fram. Det är som jag alltid säger "jag hatar bessewissrar men jag beundrar kunskap". Jag skulle aldrig sparka på någon som ligger eller försöka ftrycka på att  någon är sämre. Fan vad skönt det är att känna så!

vad är då skillnaden mellan självförtroende och självkänsla? Jag kan göra och bli precis vad som helst handlar om självförtroende och att säga till sig själv att jag duger som jag är handlar om självkänslan. Ett exempel som hon skriver om i sin bok och tar upp på föreläsningen är farmförallt när det gäller tjejer. Vi kommer ALLTID komma kontakt med tjejer som är smartare, snyggare, smalare och roligare. Varför inte acceptera det och ta det med en nypa salt som vi i gänget brukar säga "hon är så jävla snygg så man blir förbannad" och sen skrattar vi och kan verkligen tala om det för personen i fråga. Det Mia nämnde om Anna Skipper, HERREGUD, ska hon börja ta folk på magen? men Mia nämnde att hon är stolt över sina volanger och det är så att om man anser att det är viktigt då tar man tag i det.

Jag kan rekommendera ALLA Västeråsare att gå på föreläsningen den 11 december i Aros Kongress. GO MIA T!!!

image366

Marianne och Lotta i bilen på väg upp till Stockholm

image365

Gänget väntar på att Mia ska börja

image367

Robban posar lite

image368

Mia Törnblom in action

image369

Hon har ett härligt kroppsspråk

image370

Tack för mig!!

image371

Lite blommor och rungande applåder

image372

Jag och Mia Törnblom (hon har ett smittsamt leende)

image373
´
Mia signerar Ramonas och Andreas bok

image374

Tina och Mia snackar litegrann

image376

Här är vi på väg hem

Tre positiva saker idag:

1) föreläsning med Mia Törnblom
2) trevligt att träffa goda vänner
3) tack Tina för du fixade så bra platser


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0