Ibland blir jag lite rädd

Jag är priviligerad, jag har fått barn, en underbar dotter. Nu är hon snart tonåring och det är då tankarna börjar fara runt i huvudet. Självklart vill jag skydda henne från allt. Tror nästan att jag kommer agera som Allan i "Svensson Svensson" och sitta med hagelbössa i buskarna när det börjar med högstadiedisco. Men det är inte lätt att vara mamma alla gånger. Ibland vill jag uppmuntra och ibland skyddar jag henne som en lejoninna. Men som vi alla vet kan man inte skydda barnen från allt. Framför allt när det börjar ta kort med kompisarna och poserar som modeller.... vad ska jag säga? Jag är självklart stolt över min dotter och tycker hon är finast i världen. Vi vill inte att barnen ska göra samma misstag som vi har gjort!

image309

här poseras det

image310

och här är en annan dam

Det här två damerna har övertagit rollerna som Humle och Dumle. De ska skriva sin c-uppsats ihop och jag önskar dem lycka till. Det är bara att välja kvalitativ eller kvantiativ metod. SPSS är en liten mardröm men det är transkribering också. Men det jag vet är: NI KOMMER FIXA DET!!!

image311

Nya Humle och Dumle

Sen var det då den här damen som för tillfället är lite konfunderad. Jobbar lite, pluggar lite, lite jobbsökeri, mamma på heltid men har halvtid. Nu ska jag sätta mig en dag och söka jobb utav helvete!!! Wish me luck!!!

image312

jag utanför skolan

Tre positiva saker som har hänt idag:

1) det gick smärtfritt med förberedelsen till presentationen imorgon
2) ett trevligt föräldramöte
3) tacksam för snälla grannar



Kommentarer
Postat av: Meryem von Can

lotta! den boken ska jag läsa så snart jag e tillbaka i sverige. tack för tipset! hoppas allt är bra med dig annars! m

2007-09-06 @ 18:27:45
URL: http://meryemvoncan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0