Ska den som tänder elden även släcka den, eller?

Det kanske beror på? Någon tänder elden och låter någon annan ta del av släckningsarbetet. Någon tänder en eld och släcker den själv. Samtidigt kan man elda upp saker och ting. Vad är då syftet med att elda upp? För ett syfte finns det med att elda upp. Ska lågan hållas vid liv måste man underhålla elden.

Vad är egentligen en sjuk tanke? den frågan ställer jag mig ofta men är det jag som ska bedöma om det är en sjuk tanke eller inte. I min hjärna går det många många tankar om både det ena och det andra. Om de är sjuka? vem bedömer det egentligen?

Jag skrev förut om passionsknarkare, nu är det dax för bekräftelseknarkare. Människor som bara suktar efter bekräftelse, de riktigt ber om det. Ser jag såna människor i min omgivning har jag väldigt svårt och bekräfta dessa. Jag vill att det ska vara äkta. Ni som känner mig vet att jag säger ingenting för att samla pluspoäng, jag är ärlig i vad jag säger. Självklart behöver alla människor bekräftelse, men visst ska det vara äkta. Jag har inget problem med att bekräfta något jag gillar. Det ligger i mig vad jag tycker och gillar jag något så gör jag det!

Jag tänker mer på den nya schlagerdängan "se mig, hör mig. rör mig, hur svårt kan det va" det är bekräftelseknarkarens nya kampsång!

Sist men inte minst, hitta en bikini, det är fan ingen lek... herregud... ska jag behöva sy ihop två bikini-bh:ar till en? Fan jag har inte vattenmeloner!! Överdelarna är så små så jag blir förbannad. Det finns bara ett alternativ, näcka på Cypern :-) kommer jag inte tillbaka sitter jag förmodligen i cypriotiskt fängelse!

Tove:  med tanke på att jag sticker till Cypern nästa fredag behöver jag sommarkläder, nästa vecka ska det bli 27 grader där :-) här hemma lär vi nog vänta tills det är dax och sätta på sig ett par sandaler!!

tre positiva saker idag:

1) äggmacka med Maria
2) bra föreläsning om kreativitet
3) fin utsikt


Kommentarer
Postat av: Tove

Aha! Fan vad dum jag är.
Klart det var därför du tog fram sommarkläderna :-)
Hoppas ni får det bra!!

2008-04-10 @ 19:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0