Vad är en frisk fläkt egentligen?

Den senaste tiden har jag hört att många anser mig som en "frisk fläkt"! Det kan man deifinera olika. Exempelvis om du ligger och solar och det kommer en frisk fläkt, då reagerar man och huttrar till lite. Det andra alternativet  kan vara att det är tråkigt väder ute och rätt vad det är kommer det en frisk fläkt. Självklart tar jag den sista definitionen. Men hur blev jag då en frisk fläkt? jaaaaa eftersom jag kan slås om den som sover mest gör väl det att jag har grymt mycke energi när jag är vaken. Den som sover syndar inte sägs de, alla vet att det är en myt :-)- Jag är Föreningsgatan egna lilla Törnrosa, jag menar i natt sov jag över 12 timmar. Snacka om jag har energi idag...hehe

MEN igår när jag var ute på arbetstid så kommer hela gänget från "en annan del av Köping". Då fick jag en skön känsla i kroppen, jag var glad av att se hela det underbara gänget. Vilken glädje de människorna utstrålar. Senare när jag satt med Marianne på lunchen då kom dom igen. Jag fick äran och höra Tobbe svära, i egen hög person samt att vi sa till Linda hur bra vi tyckte att de var. Linda log glatt och tackade! Tänk vad vissa människor påverkar än med glädje och harmoni.

Jag träffade även en utav mina trogna läsare som jag tyvärr inte har träffat förrän nu, Tove. TACK för dina inspirerande ord om min blogg och att den är en utav dina favoritbloggar. Jag ser fram emot och ta en fika någon dan eller kanske "ett" glas vin. Jag hittade ett citat på din sida, jag kunde inte låta bli och kopiera det. Det säger säger rätt mycket.

"Om du inte ändrat en åsikt på flera år, ta pulsen - du kan vara död"
Mark Levengood

Sen är det de där med våren, alla tittar fram. Lunchen var riktigt trevlig, jag menar mitt motto "förena nytta med nöje", ögongodis är fantastiskt. Det finns några puddingar, vissa gifta (dessa är oftast mest intressanta, kanske för att de är svåråtkomliga), vissa för unga, vissa singlar m m. Sånt är livet!!

Lotta P och jag tog en sväng till BMB, after-worken, inte vår grej direkt. Hursomhelst skulle Lotta bjuda på mig på något i baren men hon tog mitt kort och betalade med HEPP.... :-)

tre positiva saker idag:

1) fått möta hela gänget i "En annan del av Köping"
2) trevlig lunch
3) myskväll med godis och påskmust
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0