Vill man vara fin får man fanimej lida pin!!



på väg upp till akuten i morse. Ansiktet har bara svullnat upp mer och mer. Det började svullna ner mot halsen då tog jag ett klokt beslut och åkte upp till akuten. Kommer upp till akuten och all personal frågar: vad har du gjort? Hur bra känns det och säga: Jag har färgat håret! Tror knappast att personalen ser det här varje dag, det gör mig lite unik. Nåväl sänka, blodprover och blodtryck. Tillbringade fem timmar på akuten för observation.

Hur jag ser ut nu? Molly är rädd för mig. Tina är orolig. Marianne tycker jag liknar en seriefigur. Själv känner jag mig inte speciellt het men vid gott mod ändå. Jag har massor med platspåsar så det är bara och dra en över huvudet. Känner för att vila hemma så jag slipper skrämma slag på barn, jobbarkompisar, klienter med mera.
Positivt är att de tog alla prover och alla såg bra ut. Nu ska jag käka kortison några dagar. Jag som är snabb i tanken tänker: hur länge måste jag vänta till svullnaden går ner?

Gamla ordspråk är bra, för visst kostar det och ligga på topp. Jag skulle bara färga håret som jag har gjort massor med gången och SVOSCH ser jag ut som Mike Tysons syrra.
Allergisk reaktion är bara förnamnet.
"man lär så länge man lever"


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars min Lotta va orolig jag har varit för dig i natt o idag!Jisses, va lite färg kan ställa till med!

puss&kram min lilla duva

2009-01-13 @ 18:08:28
Postat av: Vania

Lilla älskade gumman! Jag har läst om kvinnor som får allergiska reaktioner av hårfärg men herre gud...du ser ut som den där gröna seriefiguren Mask =) Förvisso är det underhållande men det måste vara fruktansvärt jobbigt. Tänker på dig!

Varma kramar

2009-01-13 @ 20:40:44
URL: http://vaniasyster.blogg.se/
Postat av: Andrea

Men gumman, Hur kunde detta ske? Hur mår du vännen? Jag blev jätte orolig, när jag fick höra om det här på jobbet. KRYA PÅ DIG LOTTIS!



BAMSEKRAM!

2009-01-13 @ 22:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0