Jag har varit med om ett tronskifte i basket

Jag minns det som igår. Vi i KFUM basket var bra, vi var heta, vi var bäst.

Rubrikerna löd:

KFUM-seger i premiären

Serieseger KFUM-tjejernas mål

Storseger för KFUM

KFUM vann basketthriller

KFUM-damer mot serieseger

KFUM ångar på

KFUM går på sjätte raka

Viktiga KFUM poäng - Dramatisk förlängning

KFUM:s damer mot storformen inför seriefinalen

KFUM tränar hårt - vinner klart ändå

Storseger i seriefinal - KFUM mot eliseriekval

visst minns jag dessa härliga matcher, vi slog Borlänge i ett fullsatt Lugnet i Falun.
Vi gick upp i allsvenskan numera elitserien.
Vi kom, vi sågs, vi segrade.
En säsong sen åkte vi ur!

Sen hände något:

Tronskifte i dambasket?

Jag glömmer det aldrig, vi fick stryk med 86-65, hela 20 p. 
Jag som brukade ösa in poäng gjorde endast 8 p.
Dagen efter var det inte kul och heta Lotta Kajving.
Gliringar, glåpord om tronskifte.
Värsta dagen i min basketkarriär.
I VLT stod det om tronskiftet på första sidan.
Den morgonen ville jag inte gå upp.

Idag vet jag bättre, det är bra med konkurrens,
Nya talanger och bättre spelare dyker upp,
Nu har det skett ett tronskifte i fotbollen,
Syrianska slog VSK i fotbollen och jag blir glad.
Glad att det händer något nytt i den här staden.
Ibland är det bara och stiga åt sidan.
Släpp fram nya lag.

Jag vet hur VSK kommer känna sig imorgon,
en MYCKET TUNG dag....


OM NÅGON MOT FÖRMODAN INTE VET VAD VARFÖR JAG SÖKER SPÄNNING I MITT LIV, HAR NI SVARET OVAN!
HALLELUJA




i gamla Idrottshallen på träning



Från VLT, 1978
och JA, vet att byxorna är heta :-)

Kommentarer
Postat av: Tess

Du ÄR o FÖRBLIR en STJÄRNA i mina ögon! Purre

2009-06-13 @ 14:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0