Vad gör jag på mitt jobb?

Jo, jag håller i en kurs med nitton deltagare, titulerar mig rehabiliteringskonsult. Dessa ingår i Rehabsamverkan (försäkringskassan/ arbetsförmedlingen). De köper kurser utav oss. De som ingår i rehabsamverkan har varit långtidssjukskrivna både när det gäller fysiska och psykiska hinder.

Jag börjar med kartläggning av varje individ för att få så mycket bakgrund som möjligt om individen. De har ingen skyldighet att tala om för mig varför de är sjukskrivna men ju mer jag vet desto bättre blir det.

I fem veckor pågår den teoretiska delen innebärande: höja självkänsla och självförtroende, drivkrafter, motivation, kommunikation, konflikthantering bland annat. Sen ska deltagarna ut och arbetspröva för att se vart de befinner sig gentemot arbetslivet. Det gäller och hitta en bra och rätt arbetsprövningsplats. De ska ut och arbetstpröva och tanken är arbetstiden successivt ska höjas.

Jag är mitt i livet och det är nu jag vet vad jag vill arbeta med, höja människors självkänsla och mående.
Jobbet inspirerar, motiverar och höjer mig som människa.
Kan jag ha det bättre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0