Det blev ett retromöte i datasalen!

Kärt barn har många namn heter det. Smeknamn är något omgivningen skapar till oss. Jag heter egentligen Charlotte men det är ingen som kallar mig för det. Därför blir det Lotta jag lyssnar till. Vissa gillar att kalla mig Lotta-Potta (känns moget :-), Kajving säger få, det är mitt efternamn. KSMTB är ett väldigt roligt smeknamn, som jag tyvärr inte kan förklara innebörden av. Men det roligaste av dem alla är när jag spelade basket. Vi spelade match i Göteborg. Speakern presenterade lagen och när det kom till min tur, ropade han: och så har vi nummer 12, Lotta Kaiva!!!! Jag tittade lite konstigt på speakern, Under hela matchen så löd det i högtalaren, Lotta Kaiva. Det roliga är att Kaiva är en japansk utförsåkare som åkte samtidigt som Ingemar Stenmark. Jag gick fram till sekreteriatet och talade om att det skulle vara Kajving. De tyckte att Kaiva lät lite underligt. Sen ser jag inte speciellt japansk ut, eller? Efternamnet har många svårt att stava till, det har blivit Kavring, Kalsing, Cajving, Kajwing. KajVing. Sen har jag mina små namn som jag kallar min omgivning och det är som ni alla vet: "min lilla duva, "sockerbulle", "sweetie".



image70

Det är Humle som tar kortet, han fick inte vara med för han hade ingen Adidas på sig idag. FANTASTISKT att alla vi tre hade våra Adidas. Det lät som Humle darra på rösten för han inte hade någon Adidas-jacka. Jag köpte min Adidasoverall runt 1984 :-) Min är retro och jag har likadan som Gert Fylking. På kortet är jag omgiven av Martin till vänster  och Pekka till höger

image71
Fika på gården med kidzen!

Tre positiva ting som har hänt idag:
1) promme med Elliott
2) nu är utemöblerna på plats
3) DH


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0