Får jag skolka fast jag är vuxen?

Jag vill inte gå till skolan. Jag vill inte läsa böcker. Jag vill inte sitta i datasalen. Jag vill inte skriva omtenta. Jag vill inte plugga. JAG VILL SKOLKA men det får  jag inte, för när man är vuxen ska man vara så himla engagerad och motiverad.  Så när det gäller studier använder jag mitt absoluta favorituttryck: DET SER MÖRKT UT PÅ KAMERUNS AVBYTARBÄNK :-) jag vill bara fika, äta glass, sitta och sola m m. Det är väl inte så konstigt att man är skoltrött? Men jag är inte ensam tack och lov, ingen av småttingarna är speciellt motiverade. Mig har de kallat "den store ledaren"...  ett FANTASTISKT fint namn. Men nu är den store ledaren inte ett dugg motiverad. Det är dax för miljöombyte tror jag. Det blir det nästa helg, skönt att komma bort från stan"

Tre postitiva ting som har hänt idag:
1) vädret
2) alltid skönt med torsdag för imorgon kommer hon "the one and only"
3) mina nya byxor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0