Singellivet skapar egoism!

Jag hittade en intressant artikel i VLT idag "God mat för singlar". Det står att äta ensam inte behöver vara tråkigt samt singlar kan vara riktigt ego. Varför inte? Jag äter det jag själv gillar och skippar snabbmaten. Det står även att hälften av alla hushåll i Sverige är ensamhushåll. Recepten är nästan jämt beräknade på fyra personer. Visst är det härligt att ibland laga mat för stunden, äta pizza direkt på kartongen, äta ur kastrullen, dricka mjölk ur tetran. Det kan jag göra med gott samvete när jag äter ensam. Nu är jag varannan-vecka förälder. Ena veckan dukar jag upp med servetter och tända ljus, sallad brukar ingå. Veckan då jag lever ensam kan jag äta varsomhelst och hursomhelst. Jag kan äta i sängen, sitta framför tvn t o m äta i badkaret. Varför klaga på singellivet? Jag kan sitta framför tvn och zappa hur mycket jag vill och äta halvfabrikat direkt från kartongen. Jag lever ett dubbelliv men det är inte alltid jag är på kartongen. Ibland dukar jag upp med servetter och ljus, ibland när jag äter själv och ibland har jag sällskap. Jag har i alla fall ganska valmöjligheter som singel. Singel? Vem fan har tänkt vara singel hela sitt liv? Inte jag i alla fall. Det är lika bra att vänta till den rätta dyker upp. När man är så här gammal och kommer från långvariga förhållanden blir man en kräsen kvinna. Med all rätt, eller? Både ja och nej. Erfarenheten säger att jag inte vill leva i ett dåligt förhållande. Men hur kräsen får jag då bli? Usch och fy fan på ren svenska vad kräsen jag har blivit. Vissa säger t o m att det syns på mig att jag är kräsen. Vilken skräll :-) Genom att leva som singel så är det inte konstigt att man blir både egoistisk och singelskadad. Det finns alltid valmöjligheter och man gör det man känner för. Bestämmer inte så ofta något utan gör det mesta spontant! Inte så konstigt att jag är som jag är! "Shit happens som man säger i psykologin".

Mamma mia vilka hemska vimmelbilder...... men jag läste precis Se å Hör och där står det att stjärnor inte jämt kan bli bra på bild SJÄLVKLART tar jag det till mig KATJING!!!!!

Promme i vårsolen förstås, det kom en läcker kille cyklandes emot mig. GUD vad rädd jag blev, trodde nästan han skulle hoppa på mig ("lite" rädd blev jag ;-)

image50
Hittade en rolig bild :-) är det så att utseendet blir bättre med åren eller var man snyggare förr?


Tre positiva ting som har hänt idag?
1) promme i vårsolen och träffade hälften av Västerås invånare :-)
2) lunch med Humle, Paola, Sara och Lotta P
3) inga tider och passa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0