Vilken härlig dag på min gata i stan!

Imorse sken solen, tyvärr sken inte jag lika mycket. Är det vårtrötthet eller tristess? Förmodligen en kombination av båda. Iväg till skolan och träffade Humle (det är jag som är Dumle) sökte massa vetenskapliga artiklar,,, boring...ingen verkar motiverad och plugga nu. Iväg till banken för att fixa till lite. Därefter  hem till min gata i stan. Blev bjuden på nybakade bullar i solskenet samtidigt som kidzen löpte runt. Jag och Maria plus hennes två barn tog en promme i vårsolen. Jag hade lovat Nelly att vi skulle titta på tågen. Tack och lov kom det ett tåg i alla fall, annars hade hon nog blivit lite deprimerad. Av bilderna att döma är Nelly en riktig liten rackarunge :-) Nelly tycker förstås att jag är en rackarunge, fattar inte vad hon menar :-) så vi strosade runt cityringen och tittade på bussar, taxi och tåg. Jag har nästan glömt bort hur det är att ha småbarn MEN GUD vad härliga de små liven är, så fulla av energi.  Vi hade neighbours-meeting och tyckte det skulle vara super att käka lite mat tillsammans. Det är härligt att ha hela gården full av barn, kvinnor och män som umgås. Jag måste ta mig ut och köpa nya utemöbler så jag kan bidra med min del till samkväm.

Säger som Orup sjunger: SJUNG HALLELUJA OCH PRISA GUD!


image43
Hon ser lite busig ut den lilla damen!


image45
På promme i vårsolen!

image46
Två glada själar på min gata i stan :-)

Tre positiva ting som har hänt idag:
1) promme med kidzen
2) nybakade bullar
3) Grey´s anatomy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0