Hur äre egentligen med horan & madonnan komplexet?

Hora/Madonna-komplex är ett psykoanalytiskt begrepp om vissa individers (både män och kvinnor) svårigheter att se kvinnor som komplexa människor i lika hög grad som de själva. Svårigheten kan ligga i att se kvinnor både som sexuella och intelligenta varelser med lika sexuell lust som män och med samma begåvningar som män i övrigt. Vissa hävdar att komplexet bottnar i att man historiskt har förnekat att kvinnor har en sexualitet och en sexuell lust som ser likadan ut som mannens och att mannen genom att kontrollera kvinnans sexualitet även har kontrollerat kvinnan socialt och ekonomiskt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hora/Madonna-komplex

Har vi inte kommit längre i den utvecklande värld vi lever i. Står tankarna verkligen stilla? Ser männen fortfarande kvinnan som horan och madonnan?

Tänk att det tror jag. Många män lever med en kvinna som mannen vill ta hem och visa upp för sina föräldrar. Ändå finns lusten av en sexuell kvinna. Hur kommer det sig att inte männen ser till att få bägge delarna av den kvinnan han lever med? Det är det ultimata och såna kvinnor existerar. Många män är rädda, väldigt rädda för starka kvinnor som tar plats men lockas hela tiden av dessa.  Kvinnor SKA också ha sin sexualitet precis som männen. Många män (inte alla) som jag har pratat och diskuterat med säger att det vill ha en sexuell relation på sidan om. Är det så männen tänker egentligen? Vad är det hos dessa män som gör att tänkandet är så?? Jag är nyfiken varför männen tänker så? Är de det lilla egot som visar sig igen. HERREGUD människor kom med inlägg...

nu ska jag krama kudden....

Tre positiva ting som har hänt idag:

1) köpt nya kuddar
2) trevlig kväll med Lotta P
3) godis


Kommentarer
Postat av: Lotta 2

jag tror nog du har slagit huvudet på spiken här....detta har vi ju diskuterat över många kaffemuggar i Rosenhill de senaste åren.
Många killar, (i vässan i allafall), som ser hyfsade ut har riktiga kyrkråttor till fruar. På lilla lördagsdansen på blå månen kan man se, då och då, dessa killar med en vit cirkel runt vänster långfinger(höger om det är en norsk ;)Det slår aldrig fel...där står de med en skummig, halvdrucken öl i handen... suktandes efter något som ser kvinnligt ut. Nån som ger bekräftelse på deras manlighet så de kan komma hem till lilla frugan igen och sitta i varsin ände av tv-rumssoffan med sin bingo-dutt i ena handen....och vigselringen på den andra igen.....
SUCK säger jag bara....jag skulle hellre, om jag va kille alltså, ta nån som var snygg och rolig....som du Lotta 1...fatta va de skulle få ut av sitt lilla liv då ??!!!!!PUSS

2007-07-26 @ 19:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0