Vin i stället för kaffe - är det så vi ska leva nu?

FAN vad folk dricker alkohol nuförtiden. Det vanliga fikandet ersätts av att dricka vin eller öl. Jag ser fler och fler i min närhet som dricker ett par gånger i veckan. Visserligen får människor leva hur de vill men för mig är det absolut nej. Jag dricker när jag ska gå på fest och så vill jag leva. Jag behöver inte ett glas vin för att koppla av. Det gör jag med en bra bok, en promenad eller med goda vänner. Babbla i telefon är oxå nyttigt tycker jag. Alkoholkonsumtionen ökar kraftigt i Sverige. Det gör att jag ser många som lätt faller in i alkoholens dimma. Kan inte människor koppla av idag? Nåväl, jag lever som jag gör och för mig räcker det när jag går på fest. Jag tar hellre ett kallt glas juice, vatten eller coca-cola.

http://www.sos.se/FULLTEXT/111/2001-111-2/kap6.htm

Tre positiva ting som har hänt idag:

1) lunch med Anna
2) promme
3) städat flitigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0