Idag är jag en extra stolt förälder

Idag har jag varit på kvartssamtal ang Molly. Det var väldigt givande. Tänk att de redan har börjat med nationella prov fast de bara går i femte klass. Nåväl hon hade lyckas super på alla prov. Ett prov hade hon t o m alla rätt. På de andra var hon ett-tre poäng till full pott. Kan man vara annat än stolt? Jag fick tårar i ögonen och Molly tyckte förstås att jag var pinsam :-)

Fick ett roligt mail som jag inte sett förut:

Glöm GI-metoden nu gäller SB-Metoden (småbarnsmetoden) .. Har du  provat alla metoder utan resultat läs nedan.100%säker metod
för att komma i  form till sommaren.

Det har sedan länge varit känt att tvååringar i allmänhet är slanka. I ett samarbete mellan barnläkare, röntgensköterskor, näringsterapeuter och utmattade föräldrar har därför denna nya diet tagits  fram:

Frukost: Ett kokt ägg, en skiva rostbröd med aprikosmarmelad. Ät två små bitar av ägget och bred ut resten på golvet. Ta en bit av
rostbrödet  och smörj sedan in ansiktet och kläderna med marmeladen.

Lunch: Fyra  färgkritor (valfri färg), en näve krossade potatischips och ett glas mjölk  (tre klunkar, häll resten på golvet)

Middag: Ett kex, två mynt. Skräp  från under soffan.

Kvällsmål: Rosta en skiva rostbröd och kasta den på  köksgolvet. Till det fyra klunkar av kvällsbadvattnet.

Det är bra att  göra dieten effektivare med lämplig motion. Här är några exempel:

* Vrid och  slingra dig på golvet i en stormarknad, stärk samtidigt dina stämband genom  att vråla högt. Gör kraftigt motstånd när mannen från Securitas släpar ut dig  ur butiken.

* Spring överallt, hoppa emellanåt. Ramla regelbundet, att  kravla sig upp stärker musklerna på ett mångsidigt sätt. Kom ihåg stämbanden: skrik medan du springer.

* Be om en sparringpartner vid påklädning.Gör med alla krafter   
motstånd mot att bli påklädd. Nöj dig inte med de första kläderna, kräv att få byta dem åtminstone tre gånger.

Lycka till!!!


Tre positiva ting som har hänt idag:
1) kvartssamtal med Molly
2) promme
3) DH



Kommentarer
Postat av: Vonny!

Klart du är stolt när det gått så bra för dottern. Och den var riktigt bra den nya SB-metoden, den ska jag börja med :)) Hoppas det är okej att jag knycker texten och lämnar vidare. Ha det bra!

2007-05-09 @ 10:30:07
URL: http://kloker.blogg.se/
Postat av: Anonym

*asg* den där småbarnsmetoden var ju helt underbar!!!
Måste knycka texten jag också :-)

2007-05-09 @ 20:47:02
Postat av: tove

Nu har jag försökt skriva ett inlägg här tre gånger men får bara felmeddelande. Det slutar väl med att massor med inlägg ramlar in. Nåja: Småbarnsmetoden var helt underbar och jag lånar texten hem till mig. Länkar såklart och talar om var jag hittade den!
//Tove

2007-05-09 @ 20:54:40
URL: http://ramsin.se
Postat av: :)

Du har en utmaning i min blogg ... :)

2007-05-09 @ 23:24:11
URL: http://cyberspunken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0