Valborg är överreklamerat - inte för ungdomen

Det bästa med sista april är att det är 1:a maj imorgon, det innebär att sommaren är på intåg. Det gillar jag. Visserligen var det lite kyligt idag men tror inte det kommer snö i alla fall. Jag minns en Valborg när det snöade. Vårt damlag stod och sålde korv på Lövudden, fy fan, vad kallt det var. Det var svårt att ha vantar på sig och samtidigt lägga in korven i brödet. Men vad gjorde det? Efter korvförsäljningen var det en lång promme till Folkets Park. Där var det drag vill jag lova. Det var väl 1973 tror jag och jag var ihop med Kent. Vi drack silverrom och drog till parken. Den tiden var oförglömlig vill jag lova. Ibland lyssande vi på ASEA-kören och ibland rockade vi loss på rialan. Gud vad många Valborg jag har firat, vad eldar jag har sett och vad vi har festat. Numera känns det passé men självklart ska ungdomarna göra det vi gjorde när vi var unga. Det ska vi alla gå igenom. Min granne Eva kom in och åt lite mat. Hon är en riktig hockeyfantast, fattas bara med Loppas som svärson. Sen dök Ylva, Sussi och Uffe upp. Jag bjöd på Jäger men drack ingenting själv. Smart drag eftersom jag ska inventera imorgon.

Jag är VÄLDIGT glad att jag äntligen fått upp de sista hyllorna. Med experthjälp fixar det mesta till sig!!!!

image73
Sussi, Uffe och Ylva
image74
Jag och Molly

Tre positiva ting som har hänt idag:
1) tack M.K för hjälpen med borrningen :-)
2) trevlig kväll med grannarna
3) supergod middag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0