Komplimanger från människor som verkligen menar det!

Jag fick en helt underbar kommentar från en utav mina absolut bästa vänner. Vi pratade lite om hur barndomen påverkat oss och att vi som vuxna  har ett ansvar för sitt agerande.När det gäller mig själv så har jag lovat mig framförallt en viktig sak, Jag ska ALDRIG bli bitter, aldrig, aldrig, aldrig. Det är en av de värsta egenskaperna jag vet. Sen att välja att bli ett offer är något jag heller aldrig tänker acceptera. Jag jobbar med att vända det negativa till positiva hela tiden. Nåväl hon sa till mig: Jag har känt dig i nästan hela mitt liv och jag har aldrig velat att du ska ändra dig, du har allltid varit min bästa vän och jag vill ha dig som du är. Du har i mina ögon alltid varit precis som jag vill ha dig. Då vart jag lite rörd!!

Jag läser i Mia Törnbloms bok om just komplimanger och att ge dessa är som att ge bort en present och som mottagare bör vi säga tack precis som när vi får en gåva. Fram för mer komplimanger! Jag ger bara komplimanger när jag menar det skulle aldrig ge en annan. Ibland när en person kliver in ett rum och har en sån där "fin-dag" (det finns faktiskt ful och findagar, vissa dagar känner man sig fin och vissa dagar känner man sig ful) DÅ väljer jag att säga: Va fräsch du ser ut idag!! Varför ska jag sitta inne med en sån komplimang? det ser jag ingen anledning till att göra. I mina ögon finns en strävan efter att ge positiv energi till människor, livet blir så mycket lättare. Visst fan har jag haft dagar där jag är negativ och destruktiv men dessa dagar blir färre och färre. Jag väljer själv hur jag vill må i mitt liv och vad jag lägger energi på! Bemöter jag människor med positiv kraft så får man dubbelt tillbaka.

Sen fick jag en liten flaschback idag när det gäller det motsatta könet, alltså killar/män. Stå upp för vad ni tänker och känner, vill ni inte SÄG DET, jag tänker inte hoppa från skatteskrapan om någon inte är intresserad är du däremot intresserad, GO FOR IT, vad väntar du på? Det är ditt livs chans, ta den, annars är det din förlust HALLELUJA!!!!!

Tre positiva saker idag:

1) promme runt cityringen med Marianne
2) Greys anatomy
3) positiva människor

Kommentarer
Postat av: annica

Stort Grattis till nya jobbet Lotta! Det passar dig som handen i handsken kan jag tänka mig :P

2007-10-11 @ 12:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0