hur mår vi egentligen?

jag tycker hälsan är det allra viktigaste. När jag ser människor omkring mig som inte har hälsan, blir jag påverkad för hälsan går i o f s inte att påverka i alla lägen. En förkylning, ett ryggskott, tandvärk m m det kan ta sin tid men det brukar gå över till sist. När jag ser min pappa som har alzheimer som bara blir sämre och sämre och snart bara är som ett kolli med blöjor, rullstolsbunden, säger en mening på en timme, då känns det rent ut sagt för jävligt.

Sen när jag ser en ung kvinna som har drabbats av cancer blir man mera maktlös, en kvinna som bollas mellan läkare och mycket av hennes tid är att vänta. Den eviga väntan på doktorer, återbesök, röntgen. Det går aldrig att föreställa sig vad hon genomlider även om hon beskriver sin cancer på ett ingående sätt. Hennes skrivade är fascinerade, att hon har en sån ork i detta läge. Det kanske är så att när människan hamnar i ett sånt här läge DÅ kommer det positiva fram. För positivt är precis vad hon är, en riktig fighter.

Läs hennes blogg:

http://jojis.blogg.se/

det är då alla krämpor försvinner. Det ger ett perspektiv på hela livet, tänk att det ska behöva ske för att perspektiven ska nå fram.

Det andra är att ha ett jobb, alla behöver vi jobba om vi inte är miljonärer. Tyvärr är jag inte det! Jag vet att jag kommer få ett jobb men frågan är NÄR? och en sak är säker: Sluta säg att det ordnar sig och bla bla bla, du kommer få jobb snart. DET VET JAG!!! men när man bara har en inkomst är det inte så jävla kul och det är precis de det handlar om. Det är lätt för människor att säga som har två inkomster, mannen kan ha bra inkomst eller kvinnan men det är ändå två. Så till alla er som säger det, knip igen. Kom med något konkret i stället...

Sådär jag, nu har ni något att bita i kära läsare!!

Sist men inte minst: JAG ÄR FRISK!!!

Godnatt Västerås!

bra grejer idag:
fixat naglar
solen har tittat fram
Lotta och Lotta hos Sonia, i en avslappnad miljö
tacos med Molly
lånat en borr, nu ska jag ha tag i en som håller i borren!!

på minussidan:
förbannade jävla cancerskit
arbetslöshet


Kommentarer
Postat av: Vania

Amen!!!



2008-07-23 @ 16:16:01
URL: http://vaniasyster.blogg.se/
Postat av: Anette

Hej hopp!

Var tvungen att titta in hos dig och se hur du har det. Det lät inte som någon kanondag, men va f-n du får väl be mig att knipa...jobb kommer du att få. Det svåra är att hitta något som man VERKLIGEN vill ha och trivs att arbeta med.

Jag vet att det är svårt..men kan du se det som ytterligare en utmaning? Du tycker väl om utmaningar, eller?....;)

2008-07-23 @ 20:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0