Årskrönika 2009

Det här är min egen årskrönika!

Året började inte så himla bra vill jag lova. Det tog tretton dagar sen kom den värsta allergichocken jag någonsin skådat!





Det blev akuten, först sex timmar, sen mer uppsvullnad och tillbaka igen. Året har bestått av alleriger som ändå har minimerats. Utredningar av läkare och till slut har de spårat vad jag är allergisk mot:


I samma veva fick jag reda på att mitt vikariat inte skulle fortlöpa då den jag vikarierade för ville tillbaka så fort som möjligt.



modevisning med Gina och hockey - en mycket trevlig kväll



här är det Anna och jag som förbereder oss




Marianne och jag gick på Gulstänk och avnjöt en härlig kväll med massa trevliga människor!

sen var det dags igen för nästa fest:






Rob`n Raz var DJ:s


Jag fick projektanställning som Coach/Rekryterare!

***

SEN kom låten som många älskar att hata:

Snälla, snälla, snälla, snälla
Jag ber dig snälla, snälla, snälla, snälla
stanna kvar hos mig
för jag behöver ju dig.
Ja alltså snälla, snälla, snälla, snälla.
Jag lyssnar snälla, snälla, snälla
Ja jag vet att det är lågt och be
men jag skiter i det.
Ja, för igår när du gick
i sista blicken som jag fick.
Jag kunde se
Ja, jag kunde se
Jag såg att du var på väg
till en annan kvinna
bort från mig.
Så snälla, snälla, snälla, snälla
Jag ber dig snälla låt mig inte sitta,
sitta ensam här.
Ja, medan du är här.
Så snälla hjälp mig fatta
hjälp mig att förstå.
Ja, vad har jag gjort för fel
som har fått dig att gå?
Ja, för det är väl så
Åh jag hatar, ja, att jag vet
ja, jag vet
ja, jag vet du kommer ge
allt du gav till mig
allt det det där jag fick
till en annan kvinna
och inte till mig

***

Jag var på en föreläsning och fick njuta utav en av de mest fascinerande människor jag nånsin mött:




Mikael Stjernvall

jag fick även träffa den "näst siste mohikanen"



***

många, många, många promenader har det blivit under året




***

en liten happening med tjejerna på Gina, naturligtvis spelar vi Rihanna`s "Umbrella"


(vi är lite rosa i hyn, kameran var felinställd)

***



Modevisning av Gina Tricot´s tjejer, de ägde och det visade kläderna på taket. Klättrade upp på stegen, sen var det full punch!



Peter Siepen tjatade om att han ville vara med på kort med mig, en får offra sig :-))

***




Känns lite som det var jag som uppfann Knivsta och naturligvis var det jag som hittade
Erik Grönwall :-) :-)
här hemma hos Anna, på väg till Flustret!

***



grattade Peter som fyllde 50

***



Var och lyssnade på Tomas Fogdö, intressant och höra hans resa!

***



Började med stavgång och blev helt frälst. Tyvärr gick jag så mycket att jag fick inflammation i trapetzius och det gjorde ont, så jäkla ont. Det tog flera månader innan det gick över. Nu kan jag inte gå stavgång längre :-( men jag ska pröva om ett tag :-)

***



Jaha, nu är det slut på friden hemma hos Marianne. Piccaboo är här, hon överröstar oss alla. Hon går från klarhet till klarhet. I like!

***




STOR sorg då Göran valde och lämna jordelivet.



ÄNTLIGEN kom han till Västerås,
Måns Zelmerlöv.
Behöver jag säga att jag stod längst fram?




Hasse fyllde 60!




Molly och jag stack till Bulgarien en vecka,
det var lugnt och behagligt
FÖRUTOM
att jag fick besked om att KFG hade gått i konkurs, lönen skulle dröja 3-4 dagar, det tog 53 dagar, uppsagd när på morgonen när jag kom hem!

***



blev min nya arbetsgivsare

***



Michael Jackson dog och hela musikvärlden sörjde. Hans musik är oslagbar. Jag vill minnas honom för hans musik, de andra anklagelserna vet jag inget om!




Yes We Can igen på Elba. En härlig sommarkväll!




hade varit ute och gått stavgång, då är det någon j-l som har kört över min cykel. Om jag var förbannad? Har påven mössa? Hade fått tag i den jäkeln, hade jag tvålat till den!



Det blev några dopp i Mälaren



mitt blodtryck steg och det blev medicinering



Söta och härliga Junia kom!



Patrick Swayze dog i cancer och Dirty Dancing fick ett enormt uppsving. Inte för att den filmen behöver det. Jag tror ALLA har sett den.
"I carried a watermelon"
"No one puts Baby in a corner"
jag kan varenda replik i den filmen :-)



Vania ordnade en fest till minne för hennes syster Sonia på årsdagen av hennes begravning.



Det blev en allergiutredning i Stockholm. 2,5 Diamine Sulfate var orsaken.
Nu håller jag andan så fort jag ska färga håret!



Marianne och jag tog med oss barnen och såg teatern. Gripande och humor i samma veva.

En vän från studietiden på Mdh, Carina, dog i leukemi, alldeles för tidigt. Vila i frid Carina!




Återigen hade vi en Yes We Can fest med Clabbe som DJ, en mycket lyckad kväll!



Hon till höger är Junia, i fall någon är osäker. Här får jag gosa med henne på dopet.



fick en tidig julkapp i form av tillsvidareanställning och det är jag så glad för!

***



Det här är mitt 2009.

Det har varit mycket sorg detta år med. Görans plötsliga bortgång, Carina som inte klarade kampen mot cancer. Allergichock och akuten. Några vänner som har mått dåligt. Fram och tillbaka med jobbet.

Jag har ändå haft mycket glädje detta år, jag skrattar mycket. Jag ser humor som en självklar egenskap. Jag har en undrbar dotter som jag älskar mest över allt annat på denna jord. Året har gett mig mycket perspektiv, ett analyiskt år kan jag summera det som.

Några vänner och bekanta har försvunnit ur mitt liv samtidigt som jag har fått nya bekantskaper. Det är alltid utvecklande och träffa nya männniskor.

Jag trivs så himla bra på mitt jobb, det ger mig så mycket energi och inspiration samtidigt som det är krävande. Mina jobbarkompisar är fantastiska och stöttande. Jag är priviligerad.

Diskuterade årets låt på nyårsafton: Mitt val är solkart "Pokerface" och "Snälla, snälla, snälla"

Äntligen har jag börjat läsa spanska, så himla kul. Ett tag uppstod nästan blodvite på kurstillfällena :-) snacka om taggade. Två delkurser har jag läst och jag ska läsa en till. Me gusta mucho!

Nyårslöften?
Njaaa, kan jag inte direkt påstå. Jag tänker fortsätta omge mig med människor som jag mår bra av. Ett nyrårslöfte kan jag inte skriva här, det är att lämna ut för mycket :-)

samt ha balans i glädje, sorg, ilska och rädsla. Dessa styr människan.

Om 23 dagar fyller jag 50 år. Hur fan har det gått till? tänker stämma de jävlarna som har skrivit fel i både pass och körkort.

Sist men inte minst: Hälsa och välmående det är primärt!


Kommentarer
Postat av: V

Tack Lotta för Din positiva inverkan,

på mig och alla andra i din omgivning.



Kramar

2010-01-02 @ 08:50:43
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Vania

Tänkvärda ord - tänk vad duktig du är på att summera ett år sådär :) Nästa år hoppas jag dock läsa i både din och min blogg att mannen med stort M gjort ente i våra liv. Ser fram emot att få fira din födelsedag tillsammans med ett stort gäng galningar :)

2010-01-02 @ 12:41:15
URL: http://vaniasyster.blogg.se/
Postat av: Tess

Har väntat med spänning på att läsa din årskrönika, tänk va mycket som händer på ett år ändå. Både bra o mindre bra saker och erfarenheterna läggs på hög än en ggn. Du är en pärla och jag är glad över att vara din vän <3

2010-01-02 @ 14:47:52
Postat av: Lena

Härligt att du finns Lotta...

2010-01-05 @ 16:01:55
Postat av: Renée

Underbart!!!!

Jättekul läsning. Jag hoppas att 2010 blir ett underbart år för dig!

Kjamen

2010-01-06 @ 13:23:35
Postat av: Lars-Eric Rågård

Hej Lotta! Det var ett tag sen.Tråkigt med allergichocken...Hoppas att det är bra med dig för övrigt.ha de så bra!

2010-01-14 @ 13:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0