Vacker på utsidan - men hur är det med insidan?

Många jag har pratat med idag känner sig fula, tjocka, uttråkade och irriterade. Är det typiskt tjejer? Uttråkad? jo tack. Men det är det inre som påverkar det yttre. Det är viktigt att man känner sig nöjd inombords. Hur spännande är det här i Västerås egentligen? Det känns som man kan den här stan. Men det är ändå fantastiskt med alla bekanta jag har. Idag gick jag på stan med en kompis, hon vart ganska trött på att gå med mig, för jag ska prata med alla. Molly säger samma sak! Men jag tycker om att prata. Det var väl ingen direkt skräll för er som känner mig! Samtal är intressant och människor är intressanta. Vi människor är ett konstigt släkte, det ska gudarna veta. Alla har vi våra brister och fördelar. Det är viktigt att man är medveten om sina brister och fördelar och jag tycker faktiskt att jag är det. Brister: otålig, envis och bestämd. Fördelar: positiv, social och humoristisk.

Även när det gäller utseende måste väl alla människor vara nöjda med någon kroppsdel. Så när du läser det här tycker jag du ska räkna upp tre (det är min favoritsiffra :-) kroppsdelar som du är nöjd med. Mina är: ögonen, benen och munnen. Sen är jag väldigt väldigt lång. Får jag inget jobb kan jag jobba på zoo i Eskilstuna som giraff (mina långa ben) eller chimpans (mina långa armar) men som sagt det finns väl ingen som är hundraprocent nöjd?

Tre positiva ting som har hänt idag:
1) träffade Lollo som jag säkert inte sett på 5 år
2) smarrig lunch med Marie
3) siesta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0