Basket på gården

Igår gick jag ut och fikade med mina goda grannar. Vad är det jag ser? En basketboll!!! Jag blir fullkomligt lyrisk när jag ser en basketboll. Självklart började jag studsa, dribba och skjuta som en värsta galning. Ungarna stod bara och glodde. Jag glömmer tid och rum, blir alltid lika sugen och lira! Nu är väl inte konditionen den bästa men tekniken sitter kvar. När jag bodde på mitt förra ställe, så firade vi midsommar tillsammans med alla grannar. Vi hade dukat upp långbord utanför. En utav grannarnas 15-åriga son kom ut med en basketboll och undrade om någon ville "köra 21". Självklart sa jag!! Blicken jag fick av honom var en sån där blick ungefär som "fan vad pinsamt". Nåväl vi gick upp till basketplanen och jag lät honom började skjuta. Jag fullkomligt krossade pojkstackaren med, 22-4, 21-3 och 21-5. Jag frågade honom om han ville köra lite mer men det ville han inte. Hans mamma frågade om det hade gått bra, då viskade han "Fan, jag tror hon har spelat i NBA" HAHAHA där fick han.... hehe. Ibland vill man bara klämma till liksom. Fy på mig!!!

Den här scenen gillar jag:
http://www.youtube.com/watch?v=zoUEMZnibS8

Tre positiva saker som har hänt idag:

1) fikat med ett par gamla basketkompisar
2) siesta
3) fin utsikt

Kommentarer
Postat av: Tove

ha ha ha, snacka om storstryk :-)

2007-08-30 @ 21:44:21
URL: http://ramsin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0