Det blev en vecka på Thassos

Molly och jag tog en restresa till Thassos, sista minuten 1 298 per skalle, sen la vi till för att få lägenhet. Flygtiden var 07.00 på morgonen och vi hade tyvärr ingen som skjutsade upp oss, så vi tog Arlanda bussen på kvällen innan. Första gången i mitt liv som jag agerade som uteliggare :-) det var en snäll väktare som talade om för oss vad vi kunde sova skönare. Iväg i rätt tid och sen landade vi i Kavala. Där tog vi färjan över till Thassos. Hotellet var inge vidare men där ska vi inte vara så mycket. Molly och jag var skapligt trötta efter att vi agerat som uteliggare så vi somnade tidigt som fan den kvällen. För att sen i ottan bege oss ut på stranden!


image172

Ja första dagen blev jag biten, inte av en grek, utan av ngn konstig insekt

image173

Dan därpå såg det ut så här... undrar var i helvete de va som bet mig?

image174

Molly gör sandslott eller var det är?

image175

En vy från Thassos

image176

Utsikt från balkongen

image177

Min älskade unge

image178

Här äter vi meze, det var väl sådär.......

image185

Ha ha ha, ett tag trodde vi att de var riktiga Cantona :-)

image179

En promme inne i stan

image180

Byn heter Skala Potamias inte Skala Potatis :-)

image181

Frukost på balkongen

image182

Jag utanför hotellet

image183

Fint kort på Molly

image184

Goodbye Greece!!!

Ja veckan gick fort, vi åt, sov, vilade och badade en riktigt hälsokur med andra ord, det var välbehövligt! Träffade en familj från Göteborg vi var ute och åt middag med. Samtidigt fick vi lite bouzoukimusik!!!

Tre positiva ting som hände på Thassos:

1) en mysig vecka med min dotter
2) sol, bad och lata dagar
3) min nya väska







Kommentarer
Postat av: Vonny!

Fina bilder! Verkar som ni haft en underbar vecka, mor o dotter. Det behövde du efter alla tentor. Ha en bra midsommar!

2007-06-21 @ 09:08:25
URL: http://kloker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0