Grattis pappa!

image192

Lennart Kajving 80 år (kortet är taget när pappa gick i pension)

Jag var och grattade min pappa idag, visserligen fyller han imorgon men de passade bättre idag. Min pappa fyller 80 år. Tyvärr har han drabbats av Alzheimer och det är fanimej en fruktansvärd sjukdom. Han bor på Ankaret vid Öster Mälarstrand och de boendet är super. Trevlig personal som tar hand om min pappa. Nu har jag inte träffat pappa på länge. Jag tycker det är fruktansvärt jobbigt och hälsa på honom. Jag vet aldrig vilket skick han är i och om han kommer att känna igen mig. Idag när jag kom sa han: Nej men nu kommer en av mina närmaste!! så de känns bra. Tills den dagen kommer då han inte känner igen mig. "Den dagen den sorgen"! Det är inte upplyftande och gå dit. Att se gamla människor sitta där och bara stirra in in i väggen. Tänk så de är vi startar upp med att bli matade och vissa gamla slutar sitt liv med att inte kunna äta själv. Inte gå på toaletten utan får ha blöjor. Det är bara och hoppas att man slipper sluta sitt liv så. Jag har en önskan om jag blir dement, slå ihjäl mig med en spade. Jag tycker inte det är något värdigt liv att leva sådär. Men han var glad och se mig även om de inte går att föra en konversation med honom. Han svarar bara ja och nej. Pratar konstigt och sitter mest och stirrar så det är svårt att sitta där i flera timmar och bara titta.

Kul att Sussi tittade ner, vi har alltid lika trevligt när vi ses. I like you!!

Tre positiva ting som har hänt idag:
1) träffat min pappa
2) ätit god mat
3) fick besök av Anna

Kommentarer
Postat av: Molly

Min älskade morfar!Puss på dig mamma!!(L)

2007-06-25 @ 19:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0