En bra dag!

Hoppade glatt upp från sängen, frulle m m. Tog den gula Nissan Micra och begav mig till R:s arbetsplats. Han är snäll han! Bytte däcken till mig, han fick en flaska rödvin och jag fick en puss rätt på munnen. Rätt bra byte :-) Iväg till skolan, träffade upp Tommy och Paola. Vår sammanställning flyter på bra, känns som vi är i fas för kvalitativa och kvantitativa tentan den 30 mars. Käkade med hela gänget i Rosenhill... det gäller och försvara sig mot småttingarna, de är rappa i käften men tänk att det är jag med. VILKEN SKRÄLL VA hehehehe.....!! Pluggade lite till sen blev det fika på kåren!!!! Iväg och lämnade däcken hos mamma. Hon har influensan men är på bättringsvägen. Jag håller på och samlar kraft till att åka hälsa på min älskade pappa. Tyvärr som ni alla vet har han drabbats av Alzheimer och det är en fruktansvärd anhörigsjukdom. Min pappa som har varit allt för mig, vi har alltid stått varandra nära. Jag har inte träffat honom på ett tag för jag blir så ledsen. Jag har en stor sorg i mitt hjärta och när jag träffar honom börjar tårarna alltid rinna. Det är horribelt och se honom bara sitta och tita rakt fram, hans blick är tom. Sist kände han i alla fall igen mig men det kommer snart en dag han inte gör det. Men men, den dagen den sorgen. Jag har accepterat hans sjukdom, men mitt hjärta svider!

Hem och åt mozzarella, förstås :-). Paola och jag hade beslutsångest om vi skulle kika lite på kåren, vi velade och velade. Till slut bestämde vi oss för att vara flitiga studenter och vila. I o f s dök det upp lite annat spännande som inte gör dagen sämre. Sen var det dags och krama kudden!!! Gud vilken skön säng jag har! Natti natti

Tre positiva ting som har hänt idag:
1) däckbyte
2) en härlig fika
3) mozzarella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0