Kajvinismen - med betoning på ett icke-realistiskt tankesätt

Jag hade sugit på karamellen rätt länge tills jag en vacker dag i min kära Mälardalens högskola började ge uttryck för en teori som kommer bli bland de största någonsin. Lotta P, Andrea och jag diskuterade killar. Killar som både vill ha kakan och äta upp den, killar som hela tiden ger dubbla budskap, killar som hör av sig lite då och då för de inte vill släppa taget helt ifall de ångrar sig, fega killar som inte vågar säga som de är (de jag nämnt tidigare, som verkar tro att vi tar sikte på skatteskrapan om de säger att det inte finns något intresse), upptagna killar som vill ha spänning i livet för att de har ett slentrianmässigt förhållande och är för fega att lämna det och rädda killar som är skräckslagna för starka tjejer/kvinnor.

HUR SOM HELST.....

Kajvinismens första grundpelare är: ett NEJ från en kille betyder alltid ett JA. Nej existerar inte i Kajvinismen
Andra grundpelaren: vill inte killen träffa dig, TVINGA honom (de flesta utav oss är ostraffade tidigare och att tvinga killen kan inte ge så långt straff, vi är ute inom ett halvår). Det kommer i alla fall bli ett av hans livs lyckligaste ögonblick eller förhållande
Tredje grundpelaren: gör killen ett tecken åt dig t ex lägger handen för pannan, tar sig för näsan, tittar bort betyder det självklart att han är intresserad. Killarna är alltid intresserade
Fjärde grundpelaren: svarar han inte på sms/mail/telefon ligger han säkert på sjukhus halvt medvetslös och härjar runt som en galning för att få kontakt med dig
Femte grundpelaren: se till att förhållandet blir på dina villkor, något annat ska du inte tolerera.


image26
Visa vart skåpet skall stå :-)

image27
Oooooops!

Förhållanden kan diskuteras i oändlighet men i det stora hela kan vi inte leva utan varandra. Killar är killar och tjejer är tjejer. Men vi kvinnor måste agera, fan vi lever inte på stenåldern. Tre dagarsregeln är kass... herregud systrar ta plats och höj ert eget värde. Vi ska ta för oss och visa att vi intresserade. Kan killar ge dubbla budskap kan självklart vi också de. Realist???? hehehehehe.....

ps    denna teori motsäger sig helt om jag läser boken "dumpa honom"  men vafan, Kajvinismen ligger på tryckning, det blir i o f s knappt två A4 sidor...men Rom byggdes inte på en dag   ds

Flera grundpelare önskas. Kör hårt tjejer!!! PUSSILUSS

Tre positiva ting som har hänt idag:
1) sol
2) studerat flitigt
3) Grey´s anatomy





Kommentarer
Postat av: bauer

hehe, hoppas att det är en hel del ironi i det du skriver... annars kommer du att ha det svårt med killar

2007-03-28 @ 21:05:25
Postat av: FG

oj... råkade bli många inlägg

2007-03-28 @ 21:07:50
Postat av: Anonym

Jojo... självklart är det ironi, vi har haft riktigt riktigt kul när vi drev teorin vidare men tack för omtanken :-)

2007-03-28 @ 21:59:39
URL: http://.lottak.blogg.se
Postat av: FG

Hehe, vad bra... har precis varit ihop med en tjej som körde stenhårt med "femte grundpelaren"... och jag lovar att den inte funkar, tvärtom är nog tok arg på henne nu :-)

2007-03-28 @ 23:59:36
Postat av: Lotta

Du det låter inge vidare alls. Det ska vara ge och ta i ett förhållande. Hela Kajvinismen är full av ironi och humor :-)

2007-03-29 @ 08:44:34
URL: http://lottak.blogg.se
Postat av: Clas

Förstod det! :-)
Nu har jag också startat blogg...
Fortsätt skriv du, läser alltid innan jag lägger mig!

2007-03-29 @ 10:48:34
URL: http://clasbauer.blogg.se/
Postat av: Jeanette

hahahahaha...du är för skön, lotta. lycka till imorgon med tentan förresten!! puss på dig

2007-03-29 @ 13:10:23
URL: http://jeanettew.blogg.se/
Postat av: Clas

Hmmm... ja du, jag har väldigt svårt att förstå sånt...tycker att hon var väldigt egoistisk då.... men samtidigt nu i efterhand tycker jag att det är ganska intressant. Jag tycker nämligen att det är rätt så kul att studera människors beteende.
Har inga bekanta som har betett sig så förut, men jag känner mest killar iofs.
Vi killar har svårt att förstå er tjejer och det är säkert tvärtom? men det är väl det som gör det intressant :-)

Finns det inget annat sett att skriva här?

2007-03-29 @ 13:11:22
URL: http://clasbauer.blogg.se/
Postat av: Lotta

tack du... jag är lite annorlunda bara :-) puss tillbaka...

2007-03-29 @ 13:48:47
Postat av: Lotta

Jadu Claes... människors beteenden är något som intresserar mig enormt mycket. Det är väl så att du har fått perspektiv efter händelsen. När man är mitt i en situationen är man sällan klartänkt. Ja varför vi inte förstår varann beror nog mycket på bristande kommunikation. Jag har en gästbok om du vill använda den :-)

2007-03-29 @ 13:52:42
Postat av: Clas

hehe... då förutom mitt ex så har jag även någon killkompis du får gärna studera :-)

Såg att du tentapluggar i ett inlägg här ovanför... ska inte störa, Lycka till!

2007-03-29 @ 14:06:41
URL: http://clasbauer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0