En dag i verkligenheten

Nu har jag inte jobbat heltid på många år. Jag har pluggat sen 2004 och under min studietid har jag jobbat extra kvällar och helger. Det är skillnad på att jobba heltid och plugga.När jag pluggade kände jag mig alltid stressad, det låg alltid över mig att jag alltid kunde läsa "lite" mer. Jag kunde visserligen planera hur jag ville lägga upp mina studier. Nu när jag jobbar heltid är det fullt ös och jag kan inte göra mer än att jobba arselet av mig. Men det som är skönt när jag kommer hem att jag inte känner någon press på att jag behöver läsa. Det är gudomligt och ha kvällarna fria. Jag har alltid varit en liten sjusovare och på kvällarna är jag sååå trött, det tar ett tag innan jag kommer in i heltidsjobbandet. Idag har jag varit grymt trött, sådär trött så jag bara vill sova. Vissa dagar är man i o f s lite tröttare. Men nu är det fredag imorgon, vilar lite på lördag sen jobbar jag söndag. För en sak är säker: INTE FAN VÄXER DET PENGAR PÅ TRÄDEN HÄR PÅ BLÅSBO!!!!! Det är bara att kämpa på.

TACK Anna för ditt fina inlägg i min gästbok! Jag har blivit så väl bemött på mitt nya jobb, jag gillar er! Som jag sa till Gebro: Nu får du skylla dig själv, för det är du som har anställt mig HAHA... Ibland vet inte människor vad de ger sig in på... "man gör sina misstag sa igelkotten när han klev av rotborsten"... GODNATT SVERIGE

Tre positiva saker idag:

1) en shoppingrunda med Lotta 2
2) kort men intensiv träff med Ylva och Maria
3) säng, säng, säng...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0