Olika kulturer är utvecklande

Tjoo.....nu är jag tillbaka har varit iväg på planeringsdagar med Integrationsenheten i Ramnäs. Jag är yrkeshandledare skulle det visst vara inte lätt och veta alla befattningar. Det var fullt med information och strålande att jag och Mildred (som oxå är ny) kunde hänga på. Mitt motto: gå ut stenhårt, varför vänta? På mitt nya jobb finns människor från olika delar av världen. Jag tycker det är så häftigt att få ta del av deras kulturer. Den som inte håller med om att det är utvecklande har jag svårt att förstå? Skulle gärna vilja veta hur de tänker :-) Ska vi svenskar hänga med i utvecklingen då är det dags att öppna upp sinnet.

Jag blev varmt välkomnad av hela gänget och det kändes inspirerande!

image338

Lotta P har kvar sitt smeknamn "Smattrande Vesslan" hon gör verkligen skäl för namnet

image339

Här har vi tävling och som det brukar vara på jobbtävlingar, VM "alla ska vinna"

image340

Susanne förklarar och förklarar men vad hjälper de? Jeopardy ska alltid börja med "vad är?" eller "vem är?"

image341

Lite party hos chefen

image342

Sen var de det här med namnen??? jag var så dålig på namnen så jag fick skämmas

image343

Killsnack


image351

Min kollega i turkost, visst passar hon att heta Samanta?? inte en bokstav va rätt när jag gissade på hennes namn

image352

Smarrigt med alla godsaker :-)

image348

Jag pekar med hela handen

image353

Vissa röker och vissa pausar

image349

keep on smiling

image350

ja vad ska man säga?

image344

Här är det tävling i och leta mask bland mjölen

image345

Han blev väl lite gullig?

image346

Smattrande Vesslan och Tjattrande Höken hamnade i samma lag

image347

Dagen efter var det superfint väder

Tre positiva saker som har hänt:

1) min kunskap har ökat
2) maten var kanon
3) promme runt cityringen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0