Hela Sverige sörjer!

Så kom det fruktansvärda beskedet, Engla är mördad. En tioårig flicka har blivit mördad. Varför? Tårarna rinner från mina kinder när jag ser det på TV. Vad hennes föräldrar genomgår kan jag aldrig förstå. Ett oskyldigt barn som var ute och cyklade. Hur hon har fått lida vill jag inte ens tänka. Det är så ofattbart och i mitt hjärta känner jag stor sorg. Hela svenska folket sörjer! Hur kan man som förälder gå vidare efter en sån fruktansvärt tragedi. Barnen är det absolut bästa som finns i livet.

Varenda gång jag får en hemtenta tänker jag: Det här gör jag frivilligt!! Jag läser igenom frågorna sen är det fanimej bara tuta och köra. Jag skriver och skriver och envisheten gör sig ännu en gång påmind. Jag är jävligt glad att jag är envis. Det är inte läge för att ge upp det är bara att ta sig i kragen och köra på. Nu är jag en som person som filar och filar på tentan, jag börjar alltid i god tid, sen är det filning på hög nivå. Det handlar om att bli nöjd, något som jag har lärt mig med tiden att faktiskt vara nöjd och tänka NU RÄCKER DET. Kanske ligger något i när jag jobbade som dekoratör, där det går och ändra och ändra. Jag är inte nöjd än med tentan men snart.

Sen till nästa skrivande, CV dax. Herregud det var hundra år sen jag började jobba :-) och vad jobb jag har haft. Det gäller att formulera sig ytterst noggrant och välgenomtänkt. CV:n är relativ lätt men det personliga brevet måste filas på. Det där med foto, jag tycker det är trevligare att lägga in fotot på personliga brevet för de är det arbetsgivaren ser först, det räcker med ett kort. Då är det bara att plocka fram ett skapligt kort men jag tar ett där jag ser glad ut.

Tre positiva saker idag.

1) gymmat
2) skrivit tenta och CV
3) ååååå vad jag älskar mitt dotter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0