Fiffiga försäkringskassan och CSN - Sverige är fantastiskt men inte jämt

Första utbetalningen från mitt fackförbund skedde den 7 augusti, då har jag inte fått pengar sedan den 27 juni. Har inte kunnat lämnat in någon inkomstuppgift försäkringskassan förrän nu. Tyvärr går det inte att få något retroaktivt bostadsbidrag utan man får för innestående månad....eeeeh hur tänker de där? Vad kan jag som privatperson göra när jag inte får någon uppgift om hur mycke ersättning jag kommer att få????? OTROLIGT

CSN ger i det här läget inget uppskov på grund av en återbetalningsplan av studielånet. SÅÅÅ en ersättning på 7 800 kronor för 19 dagar, hur i hela helvete tänker man där? Studielån, hyra, barn plus övriga räkningar... någon förändring borde fanimej ske. Efter att ha avslutat en högskoleutbildning på 3,5 år ska man gå tillbaka till en ersättning som är patetisk i allra högsta grad.

Jobben lyser med sin frånvaro. Jag har varit så aktiv i mitt jobbsökande så det finns inget att klaga på när det gäller mitt jobbsökande. Alternativen är att börja sälja min kropp (de har vi redan diskuterat), städa eller ta ett svartjobb? Är det så här man ska leva i det effektiva Sverige??? Jag som inte vill något hellre än att jobba... utvecklingen är avskräckande..

skitdåligt idag:

försäkringskassan och CSN
T & T pappa inlagd på sjukhuset

bra grejer idag:
har kommit in på en kurs i KBT i oktober
lunch med frankrike Eva



Kommentarer
Postat av: Fia

Ojojoj... Ja du, Försäkringskassan suger! Det är nästan så man blir mörkrädd. Själv fick jag prata med en riktigt otrevlig jävel idag på FK, så mitt tålamod tar snart slut. Kul att läsa kurs i alla fall i KBT. Det blir säkert bra :) Kram på dig!

2008-08-12 @ 21:28:22
URL: http://fiddeli.blogspot.com/
Postat av: Vania

Svensk byråkrati är helt fantastisk. Ingenting kan göras förrens ett intyg visar att du inte ljuger. Tron på "staten och samhället" är borta sedan länge då man som i din situation måste stånga sig blodig och ändå händer ingenting.



Kram på dig tösen!

2008-08-13 @ 19:54:32
URL: http://vaniasyster.blogg.se/
Postat av: Maria

Söker du heltid eller kan du tänka dig timmar?

2008-08-15 @ 21:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0