Flashbacks...

Det enda jag gör för tillfället är och rensar. Jag rensar å rensar å rensar. I går hittade jag mina gamla priser från baskettiden, Då satt jag mig ner och tittade på dem och vips så flyttas jag tillbaka till 80-talet. Sen hittade jag ett helt häfte med sånger. Dessa sånger har jag varit med och komponerat när någon har fyllt jämt, gift sig eller slutat på sitt jobb. Hittade två sånger som mina kära vänner har skrivit till mig och eftersom papper börjar gulna :-) för att jag börjar bli så gammal så ska jag skriva en sång här: HÅLL I HATTEN NU.... jag kommer ihåg när de sjöng den, jag skrattade så jag skrek samtidigt som tårarna rann..

(melodi MIN DINGELING ...)

Nu är vi här på fest för att Lotta fyller år
Du fyller 30 år men har inga gråa hår
Vi hoppas det blir trevligt upp på denna fest
vad kan det annat bli med dig som hedersgäst

Refr: Ulla Charlotte, Ulla Charlotte
dig vill vi hylla med flaggan i topp
Ulla Charlotte, Ulla Charlotte

I basket var du duktig du dunka nästa jämt
vi kalla dig Kaiva men det var mest på skämt
klubben hette KFUM och du var längsta tjej
det var den stora skillnaden på oss och på dig

Refr

På alla våra fester så håller du igång
du står upp och dansar och sjunger en sång
men när du kommer ut är du ett minne blott
då drar du ut på golvet med något napp du fått

Refr

Biljard det har du prövat det är ju allmänt känt
men allt det där som hände det har du nog förträngt
du föredrar ju basket det är en sport med färg
för gul, röd och svart gör det samma har du sagt

Refr

Med mamma tog du bilen till Fagersta ni for
och operera bysten du tyckte var förs tor
du bytta dina bomber och plommon vart det kvar
du visa alla ärren och var så väldigt glad

Refr

Till Afrika du for för att träffa en vän
det ända du fick var en bibel med dig hem
fast du klädde ut dig i röd neglige
det ända du fick göra vara att böna och be

Refr

När torsdagskvällen kommer du på klippan glider in
de flesta som är där är karlar med ring
dom följer med dig hem för att känna på din kropp
men där är det så kallt att inte snoppen kommer opp

Refr

Nu ska vi sluta sången vi vet du är nervös
men vi vill bara säga att i Lotta finns det klös
det finns ju ett och annat som vi inte tagit opp
för annars trillar Lotta ner från listans högsta topp

bra grejer idag:
varit i skolan
hälsat på Gebro, Saeid och Katja på gamla jobbet
haft besök av Lina Maria Nilsson och Agneta Karolina Hollsten



Kommentarer
Postat av: A K Hollsten

Gud vilken rolig sång..

tack återigen för igår. kram kram

2008-08-15 @ 10:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0