Fyra krokar :-)

Jag läser i expressen om 10 snälla steg till ett mera harmoniskt liv. Dessa försöker jag faktiskt följa vissa mer än andra. Dessa är:

Mod: tala högt och tala ut
Humor: det smiter förbi våra försvarsmekaniskmer. Precis som talet är skrattet ett sätt att kommunicera.
Lojalitet: Ge utan att vänta något tillbaka
Kreativitet: det försätter oss i ett tillstånd av flow
Tacksamhet: uppskatta livet för det är ditt välbefinnande
Lyssna: att lyssna är äkta närvaro
Respekt: är att acceptera andra
Medkänsla: känna med andra
Förlåtelse: ersätter smärta med frid
Omsorg: att hjälpa andra växa är meningsfullt

När det gäller mod så tycker jag att det är viktigt att människor talar ut och säger vad de tycker. Alla får tycka precis va det vill sen kanske man hålla käften i vissa lägen. Hurmor, ja vad ska jag säga, det är A och O, jag älskar humor. En rolig historia, ett skämt, det kan jag aldrig få nog av. Lojalitet är bra, strö komplimanger omkring sig. Jag menar alltid det jag säger, jag fiskar inte. Tycker jag någon är fin i sin nya frisyr så menar jag det. Kretativitet, I LIKE, fan vad jag mår bra när jag får vara kreativ. Lyssna har jag blivit bättre och bättre på.  Respekt är viktigt för mig, jag respekterar människor jag tycker om, sårar aldrig människor jag tycker om och bryr mig om. Medkänsla innebär att om någon är ledsen kan jag oxå gråta. Förlåta är viktigt, en ursäkt kan sitta långt inne hos människor men det är något jag anammar om ursäkten kommer. Omsorg är skönt när man känner att man kan lyfta andra människor-

Bra grejer idag:
Ipren
promme i solskenet
derby på Swedebanks arena, 3 077 pers, tam match men vilken stämning. Gillade Sallantos mål, coolt! 3-1 till Syrianska mot Skiljebo
ett besök på kvällskvisten
undar om lapptricket funkar den här gången :-)


Kommentarer
Postat av: Vania

Kul att se dig idag tösen. Du strålade som den sol du är!



Ta hand om dig tills vi ses igen.



Vania

2008-08-25 @ 21:00:10
URL: http://vaniasyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0