En dag full med schlagers - vad vare jag sa :-)

image620

jag och min bästa vän Lena är på väg in till genrepet av Melodifestivalen,
(vi har känt varandra sen 1973, uj uj uj, de är många år de, vår vänskap består i vått och torrt!)

vilken stämning det var trots att det bara va ett genrep, hela Rocklunda gungade verkligen. Åtta bidrag och min klara favorit var Bröderna Rongedal, vilken låt :-) påminner lite om Scissor Sister när det framför låten. De fick rungande applåder. Carola är Carola men sin otroliga röst men låten tycker jag inte var någon speciell hit. Ola tillhörde oxå mina favoriter. Sanna har aldrig tillhört mina favoriter, hon har bra röst men inte min stil alls. Sen kan man undra över vissa låtar "kebabpizza slivovitcha"???? nåväl, jag kommer förmodligen sjunga på den inom en snar framtid. Sen där där "Razborka"????? hmmmmm... vad säger ni vänner? ska vi ställa upp nästa år, tror fanimej vi kommer få några poäng. Jag är i alla fall helt såld på Bröderna Rongedal!!!

that`s all for today
med vänlig hälsning :-)
Lotta K


image621

mörkt vart kortet men jag var där :-)

Tre positiva saker idag:
1) en härlig dag med massa schlagers
2) Bröderna Rongedal till final
3) massa barn i närheten




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0