det är så härligt att gå i solen!

Vet ni en sak att människor är väldigt väldigt olika :-) nu går det inte och förändra människor även om man vill förändra vissa framförallt i hur de tänker. Destruktiva människor som tar på sig offerkoftan och tänker: Det är mest synd om mig i hela världen. Det är jobbigt att ha dessa människor i sin omgivning. Viss destruktivitet finns hos alla mer eller mindre. Där har jag ett val. Ska jag i dagsläget tänka att det är mest synd om mig i hela världen för jag inte har nå jobb om sju veckor? Det räcker om jag tänker destruktivt en timme. Inte fan vill jag lägga mer energi på det. Efter den timmen är det bara att rannsaka sig själv, Ta fram positiva tankar, se valmöjligheter och vara kreativ. Livet är en ständig kamp och jag väljer att kämpa för jag är en envis jävel. Jag tänker i alla fall, jag är frisk.

Tänk på mamman i Arboga som miste sina två barn, tänk på dottern i Österrike, tänk på cyklonen i Burma, tänk på min vän som har en tumör i bäckenet som inte går att operera... vi behöver stanna till och tänka på dessa. Självklart tycker jag att man ska tycka synd om sig men korta stunder.

Tre positiva saker idag:

1) långpromme runt Black River med Lotta och Nellie
2) det är något med våren :-)
3) trevlig lunch med jobbarkompisarna på Grekiska kolgrillsbaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0