jag fick ett intressant mail i facebook

det handlar om relationer, inte bara i kärlek utan alla sort relationer bland vänner och arbetskamrater. Har vi alla relationer som inte fungerar? Vad gör vi åt dem? Det suger massa energi framförallt om vi har energitjuvar runt omkring oss. De viktiga är att de ligger hos dem och inte hos oss. Vi kan visserligen bidra till att välja vem vi vill umgås med. Jag har bestämt att jag väljer bort dessa. För det finns överallt. Att hitta självinsikt är det viktigaste. Vad kan jag förbättra för min egen del?

Människor har ofta åsikter om andra människor "Hon som alltid ska stå i centrum. Han som alltid ska ha bekräftelse... och det handlar ju om dem"

Texten med fet stil är hämtad från detta mail:

Vi är alla medskapare i våra relationer. Vad vi accepterar och förväntar oss påverkar mycket via självuppfyllande profetior. Om vi förväntar oss att folk ska vara trevliga, bemöta oss respektfullt så påverkar vi dom åt det hållet. Det är ju inte trolleri så att alla BLIR trevliga, men vi påverkar dom åt det hållet..

Visualisera - se framför dig på ett levande sätt, koppla på känslorna - att dina relationer är respektfulla, empatiska, trevliga och bra på alla sätt.. gör det varje dag och dina förväntningar kommer att förändras. Du kommer att förvänta dig mer och dom kommer märka det. Kvaliten på dina relationer kommer höjas. Du kanske lämnar några.. Några kanske lämnar dig.. Vinsten är kärlek och respekt för dig själv.. och bättre relationer.

Jsg väljer respektfulla, empatiska och trevliga relationer. Mitt ständigt återkommande uttryck är "jag är ingen barmhärtig samarit". Du väljer hur du vill må och vad du vill lägga din energi på. Va ärligt mot dig själv och ditt välmående kommer att ökas. Höj självkänslan, du duger du är bra. Det finns alltid människor som är klokare, snyggare, smalare, rikare med mera med mera. Jag har kvaliteter som ingen annan har, precis så har du som läser detta. DU ÄR BRA, DU HAR KVALITETER!!

Ta vara på livet!

Idag på löpet stod det om en man som hade vunnit 24 miljoner, han dog!!

Träna på att ta vara på varje dag!!!
Gör dina egna val för att du ska må bra!!

Kommentarer
Postat av: Anette

BRA SAGT!

2009-08-10 @ 18:36:12
Postat av: JT

Just det där med att man väljer vad man lägger sin energi på gillar jag. Påverka det du kan påverka, allt annat kan du ändå inte påverka, liksom.

2009-08-11 @ 10:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0