det blir alltid värre framåt natten...





så här såg jag ut igår kväll. Det var bara och åka upp till akuten igen. Blodtrycket var högt och jag hade feber igår kväll. Jag svullande upp ännu mer än vad som syns på bilden. Det var bara att åka upp till akuten och få ännu mer kortison. Jag fick stanna kvar för observation på grund av att det började svullna upp vid halsen.

Nätter på sjukhus var ingen hit. Den ena damen hade fått kärlkramp och den andra gjorde på sig stup i kvarten. Jag fick till slut en insomningstablett för att kunna sova litegrann i alla fall.

I morse hade blodtrycket gått ner så nu var det normalt igen, fick ytterligare en medicin för att sedan bege mig hem. Nu äter jag Betapred, Tavegyl och Aerius.



så här ser jag ut nu och det är en klar förbättring.

Jag har varit kontakt med leverantören (som jag inte vill nämna namnet på här) blev väldigt trevlig bemött. De ser väldigt allvarligt på sådana allergiska attacker. De kommer att stå för kostnader för medin, läkarbesök plus att de kommer att erbjuda mig en tvådagars allerigitest. I dagsläget vet jag inte om jag kommer kunna färga håret igen men efter diverse telefonsamtal med olika frisörer ser det ändå ganska lovande ut. Jag gör ingenting förrän allergitestet är genomfört.

Vad har jag då lärt mig av det här? alltid gå till en frisör när det gäller färgning!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Lotta då!

Skönt att svullnaden gått ner. Ser riktigt otäckt ut. Hoppas vi snart syns på jobbet.

Kram Maj-Len

2009-01-14 @ 19:37:18
Postat av: Åsa

God kväll Rara Lotta

Inte kul det där hörru!!! Hoppas att du snart mår bättre och kommer till jobbet för det blir liksom roligare då. kram Åsa

(när du kommer till jobbet ska jag berätta om när jag gratulerade hummern)

2009-01-14 @ 21:23:32
Postat av: Vania

Lilla Lotta! Det är helt jävla fruktansvärt att du ska behöva gå igenom det här skiten. Har tänkt på dig så mycket - tur du är en fighter!!!



Pussar och kramar

2009-01-14 @ 23:22:04
URL: http://vaniasyster.blogg.se/
Postat av: Anna Forsgren

Snälla rara, ingen vacker syn, men jag älskar dej ändå, puss Anna

2009-01-18 @ 22:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0