välkommmen 2009

Många nyåarsaftnar har passerat genom åren. Vissa aftnar minns jag väl och vissa år har jag ingen vad jag gjorde. Numera tycker jag inte att nyårsafton är något speciellt. Det enda som fascinerar mig fortfarande är och titta på mobilen när det slår om ett år. Vid tolvslaget stod jag och min dotter på altanen och tittade på alla fyrverkerier. Det är fortfarande färgsprakande och livfullt. Jag tittade upp mot himlen och hann tänka många tankar på fem minuter: välkommen 2009, som bara kan bli ett bättre år, jag har ännu mer erfarenhet sen förra nyårsafton, 2008 har lärt mig massor. Mina tankar gick även till Sonia och Hadar som inte finns med oss längre.

Förhoppningar då? eftersom jag är stor optimist så vill jag ha förhoppningar. Jag måste ta med mig all min kunskap och se till att året blir ännu bättre. Vissa saker kan jag inte påverka men jag kan påverka mycket. Fokus nummer ett är att hitta jobb från och med sista mars. Aldrig mera arbetslös, det är en sak som är säker. Tolv veckor går snabbt och vips är det sista mars. Nu är det bara att vara aktiv i sitt arbetssökande, fast jag kan nog säga att jag är världsmästare i att söka jobb. Den inre propellern är alltid igång :-)

Detta år vill jag ha: jobb, glädje, energi, långa sköna promenader, ömhet, närhet och kärlek. Orimligt? Nej, nu är det bara att blicka framåt! Gör jag rätt val kan allt gå vägen.

För er som är bakis idag kan jag bara säga: GUUUUD vad härligt det är och vakna upp fräsch i skallen :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0