Jag är VÄLDIGT berörd


av Michael Jacksons död. Det känns overkligt. Min stora idol på 80-talet som jag hade äran och se i Göteborg live. Hans konsert har följt mig hela livet. För mig var han vår tids Elvis. Han var kungen av dans och musik.
Alla hans låtar som jag har sjungit till, nostalgi på hög nivå varenda gång jag hör dem. Han finns inte längre. Så fort jag hör hans musik idag, läser om honom på löpsedlarna med mera så rinner mina tårar. Jag undrar varför jag blir så berörd? Det som har framstått i media är hur han ville bli vit, anklagningar om att vara pedofil, ekonomisk bankrutt med mera med mera. Det enda jag tänker på idag är hans musik, det är därför jag alltid har sett honom som en av världens största och bästa popikoner. Hans musik kommer att leva kvar i mitt hjärta. Just nu lyssnar jag på BAD och tårarna rinner. Det går inte och komma undan idag, hela världen sörjer. Minns Michael Jackson för hans musik. Ta inte bara fram det dåliga. Hans barndom har säkert påverkat hans liv.

För mig är han en utav de absolut största genom tiderna, inte undra på att tårarna rinner när minnena från min ungdom ploppar upp.



en utav de absolut bästa musikviderona som gjorts



jag har LP:n

Nu ska jag skärpa ihop mig och titta på en annan stjärna, inte lika stor som Michael Jackson men utav Sveriges stoltheter MÅNS ZELMERLÖV

TJING!!

Kommentarer
Postat av: Lilla Tina

Ja.....han var lite speciell ;)



Tjing

2009-06-26 @ 19:04:36
Postat av: Lilla Tina

Ja....han var lite speciell den mannen...=)



Tjing

2009-06-26 @ 19:06:22
Postat av: Lilla Tina

Du ser....så fort jag ska skriva på din sida så blir det fel....suck

2009-06-26 @ 19:07:41
Postat av: Lotta

Tina när du gör inlägg gör du det ordentligt, du tog mig verkligen på orden :-) :-) :-)

kör på, du får skriva fyra inlägg efter varandra. Tjing!

2009-06-27 @ 19:56:05
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: Ramona

Ja, det är lite overkligt.. Vi har kört MJ i butiken hela helgen.. det finns verkligen ingen låt som är dålig.. man nynnar med på alla... Vi kommer aldrig att få vara med om någon som kommer ens i närheten av MJ igen.. =/ Har du varit på konsert.. DET hade man ju inte tackat nej till, vilken upplevelse..

2009-06-28 @ 21:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0