en förbaskat bra onsdag

min dotter har:

"Sfärocytos är den vanligaste av de ärftliga sjukdomar som ger ökad nedbrytning av de röda blodkropparna, så kallad hemolys. Röda blodkroppar bildas normalt i benmärgen och lever i ungefär 120 dagar för att sedan brytas ner i mjälten"
Defekten medför att de röda blodkropparna får en annorlunda form och blir rundare och större än normalt. På grund av detta fångas de upp i mjälten och bryts ner tidigare än vad de borde. Denna ökade nedbrytning kan oftast kompenseras av kroppen på så sätt att nybildningen av röda blodkroppar i benmärgen automatiskt ökar"

idag har hon varit på kontroll som hon gör varje år. Mjälten kändes bra och var inte större än förra besöket. Visar blodprovet ett skaplig bra blodvärde behöver hon inte komma upp nå mer i år, visar det lite sämre blir det ett besök till i år. Hon käkar folsyra, två tabletter i veckan! Hon är pigg som en mört, tack gode gud för det! Hon är den bästa presenten jag någonsin har fått i mitt liv, ÄLSKAR henne så det gör ont!

''''''''

fick ett samtal idag, ska på anställningsintervju på fredag - upp som en sol, ner som en pannkaka, upp som en sol igen :-)

'''''''

hade en härlig och mysig fika som vanligt med en intressant man

''''''

jag skulle ha köpt en lott idag!
fridens liljor alla glada!

Kommentarer
Postat av: Tess

Vilken härlig dag! Är lika glad som du över din vackra dotters välmående, puss till er båda!

2009-03-05 @ 21:59:00
Postat av: Tina i Falun

GRATTIS min bästa Lotta till jobbet. Det är som klippt o skuret för dig, och betalningen sen....jjjjiiihhhaaaaa



P & K

2009-03-06 @ 16:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0