Att åldras

Det är något vi inte kan rå på. Det är bara att acceptera säger många. Jag vet inte någon som hoppar av glädje, gör kullerbyttor och bara ler när vi ser rynkorna komma och kroppen förändras. Jag skulle vilja veta om det faktiskt finns något som tänker: JAAAAA EN RYNKA TILL!!! Det finns många många fördelar med att åldras. Allt livserfarenhet jag har samlat på mig. Jag brukar säga –I mitt gäddhäng finns det mycket livserfarenhet! För det gör det. Jag kommer inte ihåg alla jobb jag har haft men det är över trettio jobb. Alla länder jag har besökt, vet inte heller hur många dessa resor är. Det måste jag ta reda på. Mina resor i Karibien och Tanzania, alla charterresor jag gjort. Alla människor jag mött. Bra och dåliga kärleksrelationer jag har haft. Alla basketmatcher jag har spelat, vunnit och förlorat. All träning jag har genomfört både på både elitnivå och vardagsmotionär. Framför allt hur många basketskott jag har skjutit genom mitt liv. Tänk om jag hade räknat? Alla fester jag har varit på, i andra länder och överallt i Sverige. Alla dagböcker jag har skrivit. Tänk vad mycket pengar jag har lagt på att skicka vykort under år. Alla tårar som fällts över min dotters f d sjukdom, brustna relationer, arbetslöshet, tentaångest, min pappas bortgång och alla fina människor som har lämnat mig och alla andra alldeles för tidigt. Alla härliga, goda, hysteriska skratt genom åren, som gett mig magknip. Livet har inte alltid varit rättvist mot mig men den kämpe jag är och med min positiva inställning känner jag mig idag mycket trygg och lugn. Med åren blir jag alltmer känslosam. Att kunna skratta och gråta är något jag är stolt över. För jag känner känslor och tar emot dem. Ibland är det tufft det vet vi alla. När jag ska beskriva mig som ett djur, brukar jag beskriva mig som en råtta. (Äckligt va?) men förklarar att råttan är en överlevare. Vilken enorm tacksamhet jag känner för människor som uppskattar mitt sätt att vara. Häromdagen fick jag höra av en kvinna att jag utstrålar trygghet, det gjorde mig varm i hjärtat. En annan kvinna sa till mig häromdagen –Hela du är ett event! Vänliga ord är som balsam för själen och jag tänker fortsätta strö dessa omkring mig. Social kompetens är väldigt viktig för mig. Jag är ingen Moder Teresa. Jag respekterar människor men jag gillar inte alla människor men att visa respekt mot dem gör jag. Det som var viktigt för tjugo år sen är inte lika viktigt idag. Hälsan är absolut det viktigaste idag, att jag, min dotter och alla ni andra får vara friska. Mitt mantra är att alltid försöka tänka positivt så håller jag mig frisk. Det är en utmaning ibland men det är en träningssak.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0